
Biznes z ludzką twarzą
Aktualności MSP
Pierwsza Społeczna Kampania Zatrudnij Niepełnosprawnego dobiegła końca. Organizatorem akcji były Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i Business Centre Club. W jej ramach odbyło się 27 interaktywnych spotkań z pracodawcami. Wsparcie merytoryczne udzieliły organizacje takie jak: Wrzos, TUS, POPON, Centrum Dzwoni oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Organizatorzy kampanii postawili na bezpośrednie dotarcie do przedsiębiorców. Podczas paneli dyskusyjnych eksperci z zakresu prawa pracy, finansów czy handlu informowali i doradzali jak zatrudniać osoby niepełnosprawne.
Fakty mówią same za siebie: w Polsce żyje ok. 5,5 mln osób niepełnosprawnych. Aż 84 proc. korzysta ze świadczeń społecznych, a zaledwie 8 proc. samodzielnie się utrzymuje. Tymczasem z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl wynika, że 90 proc. ankietowanych ma świadomość istnienia w Polsce grup społecznych, które są pomijane i dyskryminowane. Są to osoby po 50. roku życia (21 proc. odpowiedzi), niepełnosprawni (20 proc.) oraz osoby wchodzące na rynek (16 proc.). Najczęstsze przejawy dyskryminacji to kierowanie się uprzedzeniami i stereotypami oraz niższa niż przeciętna pensja. Jednak aż 97 proc. badanych zapewnia, że nie mieliby nic przeciwko zatrudnieniu niepełnosprawnych, a 80 proc. deklaruje, że tacy pracownicy przynoszą korzyści dla zakładu pracy. Nasuwa się jednak pytanie, skąd w takim razie tak niski procent przykładów zatrudniania osób niepełnosprawnych w polskich firmach?
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 9(66)2007 ![]() |