Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> Programy motywacyjne w MŚP? To działa! >>

Programy motywacyjne w MŚP? To działa!

Karty lunchowe

W korporacjach trwa walka o zaangażowanie i wysoką motywację każdego pracownika. Postawy pracowników, którzy oczekują coraz wyższych pensji, a benefity oferowane przez pracodawców np. pakiety medyczne czy sportowe stanowią już standard, zaczynają również uwidaczniać się w sektorze MŚP.

Fluktuacja pracowników od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. W pierwszej połowie 2018 r. aż 1/4 Polaków zmieniła pracę. Wśród najczęstszych powodów wymieniany jest brak możliwości rozwoju, brak docenienia, zła atmosfera pracy czy też brak motywacji.

Nie dziwne więc, że polscy przedsiębiorcy, także ci będący przedstawicielami mikro-, małych i średnich firm, rozumieją sens motywowania kadr. Z badań wynika, że aż 79 proc. przedsiębiorców sektora MŚP zdaje sobie sprawę, że jest to istotny element ich codziennej działalności. A korzyści płynące z programów motywacyjnych są ogromne. To nie tylko wzrost zadowolenia oraz większa efektywność i lojalność zatrudnionych pracowników (odpowiednio 28 proc. i 27 proc. wskazań), ale także sposób na pozyskanie nowych pracowników (23 proc. wskazań) oraz zwiększenie rozpoznawalności marki pracodawcy (20 proc.).

Benefity – oczekiwania kontra rzeczywistość

Co ciekawe spojrzenie na motywację i zapewnienie pracownikom odpowiednich benefitów to obszar, w którym oczekiwania i rzeczywistość mocno się różnią. Oferowane przez pracodawców korzyści nie są bowiem tymi, których oczekują pracownicy. Przykładowo według danych Hays Poland najczęściej oferowanym benefitem jest pakiet podstawowej opieki zdrowotnej (73 proc. wskazań), który jest preferowanym rozwiązaniem przez zaledwie 19 proc. pracowników.

Ci znacznie chętniej widzieliby w swoich dodatkach socjalnych rozszerzony pakiet opieki zdrowotnej, elastyczne godziny pracy, czy też dofinansowanie posiłków. Jak więc widać pracownicy przede wszystkim oczekują zapewnienia im takich warunków pracy, które wpłyną na ich rozwój, zdrowie i komfort życia.

Benefity na zdrowie!

To nie powinno zaskakiwać jeśli spojrzy się na dane statystyczne. Według ZUS, Polacy w 2017 r., spędzili na L4 – 229 mln dni! Te liczby nie pozostają bez znaczenia dla pracodawców. Straty finansowe, dezorganizacja w firmie,
dodatkowe koszty – choroba pracownika w sektorze MŚP to poważne konsekwencje. Dlatego o zdrowie i dobre samopoczucie w miejscu pracy warto szczególnie zadbać.

Na przykład poprzez proste do wprowadzenia i atrakcyjne z punktu widzenia pracowników karty lunchowe Edenred. Badania pracuj.pl potwierdzają, że wspólne spożywanie posiłków wpływa pozytywnie na atmosferę w miejscu pracy. Dodatkowo zdrowe odżywianie może korzystnie wpłynąć na samopoczucie i odporność pracowników, a tym samym zmniejszyć ich absencję w miejscu pracy. A to oznacza dla firmy znaczne oszczędności. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), regularne posiłki podnoszą wydajność pracowników aż o 20 proc. i zmniejszają absencję o 27 proc! Tymczasem na dofinansowanie posiłków decyduje się zaledwie 19 proc. pracodawców. Czas to zmienić!

Postaw na proste i sprawdzone rozwiązania

Wprowadzenie kart lunchowych (żywieniowych) Edenred to korzyści zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Karty są akceptowalne w całej Polsce, w punktach takich jak m.in. restauracje, bary szybkiej obsługi czy stołówki firmowe. Można je zasilić dowolną kwotą, którą pracownik może wykorzystać w odpowiednim dla siebie miejscu i czasie. Dodatkowo karty zapewniają realne oszczędności pracodawcom. Pozwalają zaoszczędzić nawet do 462 zł na jednego pracownika rocznie. Nie wspominając o korzyściach niematerialnych, które zyskuje firma dzięki zmotywowanym, zdrowym i zadowolonym pracownikom.

Autorka: Marketing Manager Edenred Polska
katarzyna.gawron@edenred.com
 

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum