Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> As w rękawie >>

As w rękawie

Nowoczesny outsourcing

Rynkowa konkurencja to w dużej mierze rywalizacja o dostęp do informacji i solidnego partnera. Kluczem do sukcesu jest decyzja, jakie obszary zlecić na zewnątrz i komu powierzyć ich realizację.

Zarządzanie przedsiębiorstwem jest niczym podnoszenie ciężarów. Sportowiec podchodząc do sztangi potrafi oszacować, ile jest w stanie udźwignąć, a w razie potrzeby zdejmuje kolejne kilogramy, aby dopasować ciężar do swoich możliwości.

Podobna strategiczna decyzja stoi przed dyrektorem zarządzającym. Ciężar jego sztangi to procesy biznesowe, które przedsiębiorstwo jest w stanie zrealizować. Od niego zależy, czy i które procesy zdjąć ze sztangi i zlecić na zewnątrz.

Wypłyń na głębokie wody

Outsourcing, czyli wykorzystanie zewnętrznych zasobów do obsługi części procesów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, to nie tylko jedna z metod zmniejszenia kosztów, ale przede wszystkim sposób prowadzenia biznesu. Na polskim rynku zaistniał na dobre w połowie lat 90., kiedy stworzono warunki konkurencji rynkowej. Od początku okazał się olbrzymią szansą – szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw, pozwalając im czerpać z zasobów i modeli biznesowych największych międzynarodowych korporacji, jednocześnie niwelując

Obecnie outsourcing to szeroko rozpowszechniony na całym świecie model biznesowy. Zwykle dotyczy rozwiązań, które nie wiążą się bezpośrednio z uzyskiwanym dochodem, np. rekrutacja, usługi prawnicze, marketing. Nie znaczy to jednak, że są mniej istotne dla funkcjonowania firmy. Wyobraźmy sobie przedsiębiorstwo, w którym nie uzupełnia się wakatów, które bez wsparcia fachowej wiedzy samodzielnie rozwiązują problemy prawne czy też takie, które nie prowadzi żadnych działań marketingowych.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 10(78)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum