Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> Rozmiar nie ma znaczenia >>

Rozmiar nie ma znaczenia

Galerie handlowe, nowoczesne miejsce dla małych i średnich biznesów

Zapotrzebowanie na nowe obiekty – zarówno mieszkaniowe, jak i komercyjne – jest w Polsce wciąż ogromne. Wśród nowoczesnych powierzchni komercyjnych licznie powstają Galerie Handlowe – obiekty stanowiące centra handlowo-usługowe, a coraz częściej także handlowo-usługowo-rozrywkowe.

Z raportu Cushman&Wakefield dotyczącego rynku nieruchomości w Polsce wynika, że na koniec pierwszej połowy 2008 r. na rynku istniało 7,75 mln m2 nowoczesnej powierzchni handlowej, co daje 202 m2 na tysiąc mieszkańców. Obecnie w budowie pozostaje ponad 1 mln mkw. powierzchni handlowej, w tym głównie centrów handlowych.

Duże dla małych

Na przestrzeni ostatnich lat powierzchnie handlowe przybywały głównie w dużych aglomeracjach. Dziś coraz częściej obiekty handlowe powstają także w mniejszych ośrodkach miejskich. Często traktuje się je jako poważną konkurencję dla wielu małych i rozproszonych sklepów oraz punktów usługowych, ale dla wielu małych i średnich biznesów są one przecież nowoczesnym miejscem umożliwiającym prowadzenie działalności gospodarczej.

Wśród obiektów handlowych wyróżnia się centra handlowe, które zwykle zlokalizowane są na obrzeżach miast. Najczęściej znajduje się w nich jeden hipermarket spożywczy, kilka powierzchni średniej wielkości i od kilkunastu do kilkudziesięciu mniejszych sklepów. Z kolei w centrach miast lokalizują się galerie handlowe – eleganckie, nowoczesne obiekty skupiające wiele sklepów i punktów usługowych. Swoich klientów przyciągają także licznymi kawiarniami i restauracjami, a coraz częściej także centrami rozrywki. Nierzadko odbywają się w nich wystawy, pokazy, koncerty i tematyczne imprezy. To sprawia, że galerie handlowe są nie tylko atrakcyjnym miejscem zakupów, ale także miejscem spotkań i relaksu.

W pięciu największych miastach Polski na przestrzeni ostatnich lat powstały 22 galerie handlowe. Najwięcej jest ich oczywiście w Warszawie. Zaraz za nią plasuje się Wrocław. Galerie zróżnicowane są zarówno pod względem powierzchni handlowej, ilości butików i punktów usługowych, jak i samej architektury, za którą niektóre z nich otrzymują prestiżowe nagrody.

www.wynajem.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(79)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum