Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> I u nas i wszędzie, oj będzie kolęda... >>

I u nas i wszędzie, oj będzie kolęda...

Świąteczne upominki firmowe

Nie bójmy się stwierdzenia, że święta Bożego Narodzenia to w dużej mierze prezenty. Wbrew wielu opiniom, święta to nie tylko sfera duchowo-religijna, ale także czas obdarowywania – nie tylko bliskich i rodziny, ale coraz częściej klientów i kontrahentów biznesowych.

Tak jak w przypadku rodziny zwykle doskonale znamy gusty naszych mam, dzieci, sióstr czy braci – a jeśli nie znamy, to możemy być spokojni, że nietrafiony prezent nie będzie odebrany jako złośliwość, nietakt czy niewygodną wpadkę. Tak w przypadku kontrahentów i klientów wybór odpowiedniego giftu może sprawić pewne problemy, a wybór nieodpowiedniego prezentu może wręcz nam zaszkodzić lub po prostu spowodować krępującą sytuację.

Zastanówmy się wobec tego, komu powinniśmy podarować świąteczne prezenty i które podarunki będą bezpieczne.

Paczki świąteczne

Czasy tzw. Choinki pracowej już dawno minęły. Być może pracodawcy trochę tęsknią za nimi, bo najzwyczajniej w świecie było łatwiej przygotować takie upominki. W skład takiej paczki świątecznej wchodziła czekolada, szynka konserwowa w puszce, pomarańcze z Kuby czy mieszkanka wedlowska. Teraz brzmi to śmiesznie. Ale było minęło...

Obecnie zarówno nasi pracownicy, klienci, jak i kontrahenci są znacznie bardziej wymagający i wybredni. Dlatego musimy nie tylko wybrać odpowiednie prezenty (warto wiedzieć, co obecnie jest passe, a co trendy), ale także zdecydować, co komu podarować. Niestety tendencyjność i masowe działanie jest obecnie bardzo piętnowane, dlatego radzę zrezygnować z taśmowego rozsyłania gadżetów świątecznych wszystkim naraz.

Ale zacznijmy od rzeczy najważniejszej, czyli samych prezentów.

Kto był grzeczny w tym roku?

Już dawno z mody wyszły gadżety firmowe typu koszulki made in China czy pojemniczki na długopisy z naszym logo. Powinniśmy wystrzegać się tego typu prezentów, ponieważ po pierwsze osoba, która je dostanie może się obrazić, a po drugie – i może ważniejsze – zapewne pomyśli, że nie jesteśmy reprezentacyjni lub nie dysponujemy funduszem reprezentacyjny. Pamiętajmy, że taki prezent świąteczny to nie tylko podarunek, ale także wizytówka naszej firmy. Nie ukrywajmy także, że wręczając gift naszemu klientowi lub kontrahentowi mamy nadzieję, że pozostanie naszym klientem (i będzie jeszcze więcej kupował) lub nadal będzie prowadził z nami interesy.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 12(80)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: prezenty | fundusz reprezentacyjny

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum