Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Poradnik przedsiębiorcy >> Wzrost efektywności firmy >>

Wzrost efektywności firmy

Po co małemu przedsiębiorstwu unified communication?

Sukces to ciągły rozwój. W przypadku małego czy średniego przedsiębiorstwa jest on o tyle ważniejszy, że niejednokrotnie determinuje istnienie firmy na rynku. Tym bardziej powinno się zadbać o wdrażanie systemów czy procedur, zapewniających optymalizację i jeszcze większą efektywność.

Siłą małych i średnich przedsiębiorstw jest indywidualne podejście do klienta, jakość świadczonych usług, dokładność w ich realizacji, a także doskonała komunikacja wewnątrz i na zewnątrz firmy. Nie zmienia to jednak faktu, że procedury biznesowe rządzące także tej wielkości podmiotami gospodarczymi są skomplikowane, a drobne niedopatrzenie czy zaniedbanie może zrujnować efekty wypracowane przez kilka osób.

Przedsiębiorstwa muszą rozwijać się wraz z rynkiem, a jeśli się nie dopasowują do rytmu zmian – znikają.

Przedsiębiorcy, hurtownicy, producenci czy dystrybutorzy doskonale zdają sobie sprawę, jak ważne jest właściwie dobrane i zarządzane zaplecze technologiczne.

W ostatnich latach najdynamiczniej rozwijającym się sektorem jest telekomunikacja. Zgodnie ze wzrostem zapotrzebowania na usprawnienie procedur biznesowych, wygody i efektywności komunikacji, systematycznie usprawnia się i ciągle tworzy nowe rozwiązania. W mediach coraz częściej spotyka się pojęcia takie jak VoIP czy Unified Communications. O ile rola telefonii internetowej Voice over IP jest dość klarowna, to drugi podmiot budzi kilka wątpliwości. W szczególności, jeśli chodzi o wdrożenie go w małym lub średnim przedsiębiorstwie i rezultaty takiego przedsięwzięcia.

Kompleksowe rozwiązanie

Unified Communication to ujednolicony sposób korzystania z różnych kanałów komunikacji, dający możliwość maksymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa i optymalizacji procesów biznesowych, mających wpływ zarówno na procedury dotyczące jego działania, jak i obsługi klientów danego podmiotu. Tę samą technologię wykorzystujemy bowiem także do budowania satysfakcji klientów i tworzenia nowych źródeł przychodów, poprzez efektywne łączenie ludzi z właściwymi zasobami i informacjami.

Dobrze znane rozwiązania technologiczne, takie jak jak telefonia IP, telefonia GSM, telefonia Dect i VoWLAN, instand messaging, videokonferencje, poczta elektroniczna czy SMS mogą stać się elementami jednego kompleksowego rozwiązania. Przy pomocy jednego interfejsu użytkownik ma wybór dowolnej (czyli w danym momencie najefektywniejszej) formy komunikacji, a co istotne – pozostaje w centrum, nawet gdy przebywa poza firmą.

Autor reprezentuje Aastra Technologies Limited

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(85)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: UC | unified communication

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum