Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Poradnik przedsiębiorcy >> Pracownik z sieci? >>

Pracownik z sieci?

Mała firma rekrutuje

Poszukiwanie dobrego pracownika jest zawsze zadaniem trudnym, pracochłonnym i opatrzonym dużym ryzykiem błędu. Bez względu na to, czy poszukujemy kandydatów w okresie dynamicznego rozwoju gospodarki czy w czasie, gdy rozwija się ona wolniej.

W pierwszym przypadku wiele firm konkuruje o tych najlepszych, w drugim Ci najlepsi niechętnie poszukują nowego zajęcia, a jednocześnie na jedno miejsce pracy zgłasza się więcej osób.

Małe firmy potrzebują dużych internetowych giełd pracy

Mała firma nie ma wyspecjalizowanych działów HR, które przejrzą wszystkie aplikacje, wybiorą grupę najlepszych kandydatów, a następnie przeprowadzą serię rozmów kwalifikacyjnych i testów kompetencji. Małe firmy często też nie mają czasu na prowadzenie długiego procesu rekrutacji. Chcą to zrobić szybko, jak najtaniej i na tyle efektywnie, aby zatrudniony pracownik spełniał ich wymagania.

Analizując liczbę odsłon na internetowych giełdach pracy w ostatnich miesiącach zauważamy, że osoby poszukujące zajęcia są obecnie bardziej aktywne. Ten ruch wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w naszej ocenie o 45-55 proc.. Dlatego skupiamy się obecnie na dwóch celach. Zmieniamy sposób pozyskiwania ofert atrakcyjnych ofert pracy i stale zwiększamy funkcjonalność internetowej giełdy pracy. Robiliśmy to i robimy niezależnie od koniunktury gospodarczej.

Ferran Aznar
Director of Strategy & CoFounder
Intercom Worldwide (Careesma.com)

Gazeta czy Internet?

Na tak postawione pytanie świat biznesu już znalazł odpowiedź. Internetowe giełdy pracy są najskuteczniejszą metodą poszukiwania pracowników. Decydują o tym koszty, czas upływający od przygotowania ogłoszenia do zamknięcia rekrutacji oraz elastyczność całego procesu. Nawet jeśli pracodawca poda w ogłoszeniu prasowym adres poczty elektronicznej, na który należy przesyłać CV i list motywacyjny, to nie będzie miał narzędzi do ich szybkiego selekcjonowania. Będzie otrzymywał dokumenty w różnym formacie, o różnym układzie i porządku, które trudno będzie porównać i zestawić. Ogłoszenie prasowe jest też mniej wygodne dla osób poszukujących pracy. Kandydaci nie wiedzą, ile osób aplikuje na oferowane stanowisko pracy, nie będą też wiedzieli, czy ich aplikacja została przejrzana czy odrzucona. Jedynym rozwiązaniem, potwierdzonym zresztą w wielu krajach, jest wykorzystanie do procesu rekrutacji internetowych giełd pracy.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(87)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: rekrutacja | praca | infopraca

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum