Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Poradnik przedsiębiorcy >> NiebiańSKY biznes >>

NiebiańSKY biznes

Pomysł na biznes - internetowe biuro podróży, część 1.

Biuro podróży może okazać się świetnym pomysłem na własną firmę. Jednak – jak to w biznesie – zawsze istnieje ryzyko porażki. W branży turystycznej można dostrzec wiele elementów, które utrudniają działalność firmy. Czasem najtrudniejszymi problemami do przezwyciężenia okazują się te, które nie zależą od czynnika ludzkiego. Gdy już jednak zaskarbimy sobie przychylność klientów, dbając m.in. o odpowiedni poziom usługi i ceny, a inwestycja zacznie się opłacać, z pewnością nie pożałujemy swojej decyzji.

Od dłuższego czasu w Polsce wyraźnie widać rosnące zainteresowanie zakupami przez sieć, już nie tylko w sklepach z elektroniką użytkową czy w księgarniach, ale także w branży turystycznej. Poszerzająca się z roku na rok oferta touroperatorów oraz zasobniejsze portfele Polaków w ostatnich latach, skutecznie skłaniają do coraz częstszego zakupu zagranicznych wycieczek. Dzięki rozszerzaniu się rynku, powstają w nim luki, które skutecznie mogą wypełnić nowe biura podróży.

Określenie celu i znalezienie miejsca na rynku

Wielu przyszłych przedsiębiorców zniechęca zbyt duża liczba firm działających na rynku w danej branży. Turystyka nie jest w tym wypadku wyjątkiem, gdyż obecnie funkcjonuje bardzo wiele biur podróży oraz agencji turystycznych. Nie oznacza to jednak, że nie ma już miejsca na kolejne przedsiębiorstwo. Wszystko jednak uzależnione jest od skali na jaką zdecydujemy się działać, a tym samym nakładów finansowych, jakie jesteśmy gotowi ponieść. Jeśli posiadane środki są znaczące, przy odrobinie szczęścia możemy w ciągu kilku lat rozwinąć firmę na tyle, aby nasza marka była bardzo dobrze rozpoznawalna na krajowym rynku. Na to jednak potrzebne są duże pieniądze. Nawet jednak, gdy ich brak, wcale nie trzeba rezygnować z pomysłu założenia biura podróży. Warto wówczas znaleźć rynkową niszę i wybrać inną grupę docelową niż pozostali gracze. Może to być organizacja nietypowych wycieczek, tj. wypraw górskich, organizacja wyjazdów dla miłośników off roadu czy sprzedaż pakietów stricte egzotycznych lub postawienie na luksus. Kombinacji jest naprawdę wiele i nowa firma z pewnością może zająć się którąś z tych nisz, a dopiero po nabraniu rozpędu ewentualnie rozszerzyć swoją działalność. Najpierw jednak warto zabezpieczyć się finansowo na trudniejsze czasy, a dopiero później rozwijać skrzydła, aby nadmierne inwestycje nie zniszczyły tego, co do tej pory zbudowaliśmy.

Perspektywy

Pomysł otworzenia internetowego biura podróży ma przed sobą obiecujące perspektywy w świetle dynamicznego rozwoju sprzedaży online. Jeszcze kilka lat temu wszyscy touroperatorzy sprzedawali pakiety turystyczne w zasadzie jedynie za pośrednictwem biur własnych i agencyjnych. Dziś istnieje wiele firm, które oferują w jednym miejscu wycieczki nawet kilkudziesięciu biur podróży. Zanim jednak zdecydujemy się spróbować swoich sił w branży, warto rozważyć wszystkie za i przeciw.

Autor: Dyrektor Zarządzający Fly.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(91)2009


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum