Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Poradnik przedsiębiorcy >> Siedem grzechów przedsiębiorców >>

Siedem grzechów przedsiębiorców

Siedem grzechów początkujących przedsiębiorców według inwestorów

Przedsiębiorcy rozpoczynający swoją przygodę z biznesem często mają skłonność do popełniania elementarnych, typowych błędów. Ich wczesna identyfikacja oraz skuteczne wyeliminowanie pozwolą na zminimalizowanie ryzyka niepowodzenia przedsięwzięcia w początkowej fazie rozwoju. Zwiększają także szanse na pozyskanie inwestora gwarantującego wsparcie przy realizacji projektów.
Do najczęściej popełnianych błędów początkujących przedsiębiorców, inwestorzy zaliczają przede wszystkim:

Zły pomysł na biznes

Najpoważniejszym, a zarazem najczęściej popełnianym błędem jest niedokładnie przemyślany pomysł na biznes. Niedoświadczeni biznesmeni mają często tendencję do zbyt optymistycznego traktowania swojego przedsięwzięcia. Ta bezkrytyczność może prowadzić do pomijania istotnych kwestii, mających wpływ na funkcjonowanie biznesu w warunkach rynkowych. Ponadto, przedsiębiorcy często uzależniają wszystkie działania od pozyskania inwestora z zewnątrz i jego wsparcia finansowego. Co więcej, nie potrafią nawet precyzyjnie określić wysokości środków niezbędnych do uruchomienia działalności. Świadczy to przede wszystkim o niedopracowaniu koncepcji biznesowej.

Brak analizy konkurencji

Drugim błędem jest brak analizy konkurencji, czyli badania rynku pod kątem firm oferujących podobny profil produktów czy usług. Początkujący przedsiębiorcy wychodzą często z błędnego założenia, w myśl którego ich projekt jest niepowtarzalny i nowatorski. Niestety, w rzeczywistości liczba innowacyjnych pomysłów jest znikoma. Z tego powodu, niepodparte analizą przeświadczenie, iż przedsiębiorstwo stanie się kolejnym Googlem, czy Skypem może okazać się zgubne.


Autor: Ekspert Growth Business Management
www.krasulenko.bblog.plwww.krasulenko.bblog.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 8(100)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: grzechy inwestorów | inwestorzy | inwestowanie | pomysł na biznes

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum