Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Transport i motoryzacja >> Klasyka nigdy się nie starzeje >>

Klasyka nigdy się nie starzeje

Volkswagen Caddy

Nie ma jak klasyka. Nigdy się nie starzeje, zawsze jest na czasie. Zawsze dobra. Jak to dobrze, że Volkswagen trzyma się tej zasady. Auta z Wolfsburga są klasyką samą w sobie. Eleganckie, stonowane, wyraziste, ale nie krzykliwe. Dotyczy to też samochodów dostawczych, jak Caddy Kombi.

Caddy to auto uniwersalne. To prawda, że w jest w ofercie aut użytkowych, a zatem dedykowanych firmom; prawdą jest również to, że większość kierowców o Caddy'm pomyśli w kontekście małej furgonetki do pracy - a tymczasem to świetna propozycja do firmy i dla rodziny w jednym. Przestronne wnętrze pozwala korzystać z Caddy'ego nawet siedmioosobowej rodzinie, z kolei system schowków czy pięć gniazdek (cztery 12-voltowe i jedno 230 V) to rozwiązania, które ułatwią pracę w terenie lub trasie.
Wnętrze jest charakterystyczne dla Volkswagenów. Skromne, ale stylowe; elegancje, ale nowoczesne. To dowód na to, że można iść z modą, ale nie oddalać się od lubianej przez kierowców stylistyki.

Wyświetlacz i zegary są bardzo czytelne. W Caddy Kombi znajdziemy pełną gamę różnych schowków, które zapewniają ład i porządek, a przede wszystkim wzorową organizację dokumentów i innych atrybutów niezbędnych w pracy. Wszystko ma swoje miejsce – zarówno rękawice robocze, jak i miarki składane i śniadaniówka.

Caddy wyposażony został w wygodny system schowków składający się z wielu przedziałów i powierzchni o różnych rozmiarach. Jest półka podsufitowa, która rozciąga się na całej szerokości pojazdu, a otwiera bezpośrednio nad fotelami kierowcy i pasażera z przodu. Z zewnątrz jest niewidoczna, jednak zapewnia wystarczająco miejsca na podręczne przedmioty. Do każdej kieszeni w drzwiach zmieścimy butelkę o pojemności 1 litra, a konsola środkowa jest wyposażona dodatkowo w cztery uchwyty na napoje. Po raz pierwszy w wyposażeniu znajdują się także dwa otwarte schowki.

Co jeszcze znajdziemy w Caddy'm. Zamykany schowek na rękawice, zamykaną pokrywę szuflady, schowki pod obydwoma przednimi fotelami i siatkę bagażową przymocowaną do słupka dachowego.
Gadżetem, acz praktycznym, będą relingi – dostępne w wersji czarnej lub srebrnej. Maksymalne łączne obciążenie relingów dachowych wynosi 100 kg.
Powierzchnia załadunku może wynieść nawet 3,2 m³, w przypadku gdy zostawimy w Caddy'm dwa z miejsca z przodu. Do przewozu mniejszych przedmiotów dedykowane są poręczne schowki.

Co istotne, wnętrze jest odporne na eksploatację i zużycie. Bezpieczny transport zapewniają ścianki działowe, kratki ochronne i szyny do mocowania.
Caddy z napędem na cztery koła 4MOTION (w opcji) świetnie zdaje egzamin w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz na dużych nierównościach polskich dróg. Wówczas układ napędu przekazuje moc silnika na koła o lepszej przyczepności. Dzięki temu auto płynnie jedzie, trzyma się drogi na ostrzejszych zakrętach i czuć pewność podczas manewrowania.
Uniwersalne wnętrze Caddy Kombi z łatwością dopasujemy do zmieniających się potrzeb. W dzień auto będzie wygodnym biurem, a po pracy "spakujemy" siedmioosobową rodzinę.przedmiotów. Równie łatwo przekształcimy je w dwumiejscowe auto, z przedziałem ładunkowym o pojemności 3,2 m3, umożliwiające przewóz materiałów zajmujących więcej miejsca.

W drugim rzędzie siedzeń znajduje się pojedynczy fotel i dwuosobowa kanapa. Obie części można niezależnie od siebie składać i wyjmować. Po całkowitym wymontowaniu trzyosobowej kanapy powstaje duża, równa powierzchnia ładunkowa.
Silniki, w które wyposażony jest Caddy Kombi wyróżniają się równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa. Standardem dla wszystkich jest rozwiązanie BlueMotion Technology, co oznacza, że silniki te spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 6.
Oszczędne jednostki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem common rail o pojemności 2,0 l dostępne są w różnych wersjach o różnych parametrach. Wersje o mocy 55 kW1 i 75 kW2 wyróżniają się niskimi wskaźnikami zużycia paliwa i emisji. Silniki o mocy 75 kW2 i 110 kW3 mogą natomiast zostać połączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Z kolei silnik o mocy 90 kW4 jest dostępny tylko z napędem na wszystkie koła typu 4MOTION.
Połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbodoładowania zapewnia równomierną pracę, wydajność i moc wszystkich trzech silników. W szczególności silnik TSI 1,0 l5 zapewnia zaskakująco niskie zużycie paliwa. Dostępny jest również benzynowy silnik TSI 1,4 l6, który można połączyć z dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Największym atutem Caddy'ego jest to, że łączy uniwersalność i solidność. Wnętrze jest odporne na zużycie, jak na niemiecką jakość przystało.



nr 5(169)2018


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum