Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Transport i motoryzacja >> Bardziej niemiecki, niż hiszpański >>

Bardziej niemiecki, niż hiszpański

Kobieta za kierownicą... Seata Ateca

Czy Seaty są aktualnie bardziej precyzyjne, czy temperamentne? Patrząc na sylwetkę Seata Ateca FR Black chyba bardziej zdominowała je niemiecka precyzja, dokładność i elegancja. Ale temperamentu także mu nie brakuje, zwłaszcza jak dwulitrowy silnik TSI pokazuje swoje możliwości.

Wróćmy jednak do wyglądu Ateci. Wersja "Black", jak wskazuje nazwa, odznacza się czarnymi zdobieniami grilla, alufelg, bocznych luster, listew okiennych i relingów. Czarne elementy dodają Atece groźnego charakteru, chociaż mimo to sylwetce bliżej do łagodnego, rodzinnego SUV-a.

We wnętrzu panuje przede wszystkim ład i porządek. Przód podzielony jest na dwie strefy: kierowcy i pasażera - dzieli je szeroki panel boczny i duży podłokietnik. Pomimo sporej liczby pokręteł i przycisków nie ma wrażenia przepychu, a ich obsługa jest intuicyjna i wygodna.

Jak na SUV-a klasy kompaktowej przystało, największym atutem Ateci jest przestrzeń. Nie brakuje jej zarówno z przodu, jak też z tyłu. Fotele są duże i bardzo wygodne, podobnie jak tylna kanapa - jest głęboka i miękka. Miejsca nie brakuje także w bagażniku o pojemności 485 litrów. Po złożeniu siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększy się do 1579 litrów.

We wnętrzu brakuje jedynie powiewu nowoczesności - Ateca postawiła na klasyczne wyposażenie dobrze znane z trzeciej generacji Leona, produkowanej od 2012 roku.

Jest za to cicho i komfortowo. Kabina jest dobrze wyciszona, a dość sztywne zawieszenie sprawia, że auto nawet po prawdziwych szutrach łagodnie sunie.

Zadziorność i hiszpański temperament Ateca pokazuje po uruchomieniu silnika. W najmocniejszej wersji - turbodoładowanej benzynie - silnik 2.0 TSI generuje 190 KM oraz 320 Nm (w zakresie 1450-4200 obr./min), pracując z siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Do setki potrzebuje niewiele ponad 7 sekund. Szalejąc na autostradzie Ateca spali ok. 10 l/100 km, ale jeśli zdejmiemy nogę z gazu w trakcie spokojnej jazdy spalanie spadnie do 7-8 litrów.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum