Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Finanse >> M-banking >>

M-banking

Trendy w bankowości mobilnej

Telefon komórkowy należy do tych mediów, których dynamiczny rozwój technologiczny jest już przesądzony. Podobnie jak w przypadku internetu, jest to medium, które ma znaczący wpływ na niemal wszystkie dziedziny życia. Jednym z ciekawszych aspektów tego procesu jest rozwój telefonii cyfrowej w kontekście kreowanie nowoczesnych środków oraz systemów płatniczych.

Obecnie prawie każdy bank oferuje dostęp do konta poprzez urządzenie mobilne. Jednak nie istnieje tu jeden wspólny standard – każdy bank ma swój odrębny system, często oparty na innych technologiach i rozwiązaniach. To z kolei wiąże się ze znacznymi różnicami w zakresie oferowanych usług. Kwestia tego, czy m-banking ma szansę stać się ważnym ogniwem w bankowości elektronicznej czy będzie jedynie krótkim rozdziałem w jej historii rozwoju.

Zakres usług

Na powszechność bankowości mobilnej ogromny wpływ ma wachlarz oferowanych usług, w tym także tych bardzo złożonych. Obecnie kanały mobilne oferują tylko część funkcji dostępnych przy bankowym okienku lub poprzez serwis WWW. Wynika to chociażby z ograniczonej ergonomiim jaką posiada telefon komórkowy – mówi Małgorzata Dłubak, rzecznik BPH. Jednak żyjemy w czasach, gdzie nowinki techniczne są już codziennością, a to sprawia, że nieustannie wdrażane nowe technologie stanowią coraz mniejszą barierą dla takich systemów. Szybkość rozwoju bankowości mobilnej będzie w dużym stopniu zależała od strategii jaką obiorą banki: czy skupią się na inwestowaniu w łatwe i powszechne kanały mobilnego dostępu czy będą skłonni inwestować w bardziej spersonalizowane, a przy tym nowoczesne technologie – mówi Dorota Ubysz, Prezes Mobiltek S.A., jednego z dostawców technologii mobilnych.

Obecnie na rynku upowszechniły się trzy kanały dostępowe:

  • SMS,

  • specjalna aplikacja zainstalowana w telefonie,

  • dostęp za pośrednictwem serwisu WAP.

Warto przy tym podkreślić, że każdy z tych kanałów może działać w trybie pasywnym (bez możliwości dokonywania operacji) i aktywnym (tzn. z możliwością realizowanie operacji na koncie).

Autor: Dyrektor Sprzedaży Produktów i Usług IT w Mobiltek S.A.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(85)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: bankowość elektroniczna | bankowość internetowa | m-banking

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum