Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Cały ten szum, czyli po co małej firmie PR >>

Cały ten szum, czyli po co małej firmie PR

Public relations w służbie MSP

Na Zachodzie niewiele jest już przedsiębiorstw i przedsiębiorców, którzy nie wiedzą, co to PR i jakie korzyści może przynieść ich firmie. W Polsce jednak świadomość tego, co to jest i jaka jest rola Public Relations w rozwoju firmy, nadal jest niewielka. PR często mylony jest z marketingiem, brandingiem, a najczęściej z reklamą. Tymczasem w dobie kryzysu, kiedy firmy oszczędzają na czym się da, a media windują ceny powierzchni reklamowych, PR może być ratunkiem dla firm z sektora MSP.
Cały czas jednak właściciele firm nie do końca wiedzą, czym właściwie różni się PR od reklamy i czemu powinni się nad nim pochylić. Dziś rano jedna z pracownic agencji dzwoniła do potencjalnego klienta z propozycją obsługi PR. Oto co usłyszała: Jaka promocja w mediach? To reklama jest! Nie stać mnie, remontowaliśmy siedzibę ostatnio (...). Proszę Pani, to jest mała firma i nie stać nas na to, żeby się w mediach pokazywać. Nieprawda!
Małe firmy powinny inwestować właśnie w działania PR, gdyż są one tańsze i efektywniejsze niż nieprzemyślana czy nieumiejętnie dobrana reklama. Należy także pamiętać, że nie ma ludzi, którzy potrafią wszystko – jeśli macie Państwo bardzo zdolnego sprzedawcę, nie próbujcie nakłaniać go do podejmowania działań promocyjnych czy projektowania ulotek informacyjnych. Od wszystkiego są specjaliści. Jeśli za działania PR zabiera się ktoś, kto nie umie tego robić, istnieje duża szansa, że zamiast pomóc wizerunkowi firmy bardzo mu zaszkodzi.
Niestety nadal niewielu właścicieli małych i średnich firm bierze pod uwagę zatrudnienie specjalisty ds. PR lub zewnętrznej agencji, która będzie dbała o ich wizerunek w mediach i tym samym w oczach potencjalnych czy rzeczywistych Klientów. Tymczasem najprostsze porównanie kosztów jednorazowej reklamy z miesięcznym wynagrodzeniem agencji pokazuje, że warto się nad takim rozwiązaniem zastanowić. Wyobrażenie o zasięgu działań PR dają liczby – dobra agencja PR jest w stanie wygenerować kilkadziesiąt publikacji dotyczących Państwa firmy w mediach miesięcznie. Proszę wyciągnąć wnioski.

Co w szerszej perspektywie dają działania PR?

Najprościej mówiąc, stwarzają firmie płaszczyznę komunikacji nie tylko z Klientami obecnymi i potencjalnymi, ale także z tymi, którzy nie są bezpośrednio zainteresowani ofertą firmy, ale którzy mogą przekazać informacje o naszych usługach. Poza płaszczyzną komunikacji, PR daje nam także narzędzia i komunikaty, aby dialog z klientem nie przypominał nachalnej reklamy, a przyjacielską i niezobowiązującą pogawędkę.

Autorka: Account Managera w !Buzz Public Relations
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(91)2009


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum