Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Specjalistyczne szkolenia dla pracowników >>

Specjalistyczne szkolenia dla pracowników

Szkolenia językowe

Jeżeli zastawialiście się Państwo ostatnio, w co warto inwestować – to odpowiedź jest prosta – warto inwestować w siebie! Jedną z uniwersalnych umiejętności, którą można wykorzystać na różnych stanowiskach pracy i w różnych przedsiębiorstwach, jest umiejętność posługiwania się językiem obcym.
Znajomość języka obcego to obecnie podstawa w świecie biznesu. Ale nie wystarczy dobrze znać język ogólny, należy cały czas podnosić swoje kompetencje i rozwijać umiejętności, także w zakresie znajomości języka specjalistycznego. Nikt jednak nie ma czasu na szkolenie kilkumiesięczne lub kilkuletnie. Pracodawcy wymagają od pracowników szybkiego nadrobienia braków językowych lub wyspecjalizowania się w pewnych obszarach, bez czego pracownik często traci szanse na awans. Dlatego coraz częściej spotykamy się z zapytaniem od klientów o krótkie intensywne szkolenia, dzięki którym mogliby szybko poznać np. tajniki prowadzenia conference calls w języku angielskim.
Często zdarza się, iż mimo ogromnych chęci i dużych nakładów pracy, czasu i pieniędzy, postawiony przez nas cel okazuje się być poza zasięgiem naszych możliwości. Przed wyborem szkolenia należy się zatem zastanowić, jakie rezultaty chcemy osiągnąć. Należy poszukać takiego szkolenia, które przyniesie nam wymierne korzyści i oczekiwane efekty.
Zalecamy, aby przed rozpoczęciem szkolenia językowego przeprowadzić audyt językowy, czyli badanie obecnej znajomości języka w oparciu o specjalne testy i rozmowy. Takie badanie ma także określić cele szkoleniowe i zaplanować kroki, które mają kursanta do tego celu doprowadzić.
Na rynku istnieje bardzo wiele szkół językowych, które prześcigają się w ofercie i sposobach jej promowania. Z naszych doświadczeń wynika, iż przede wszystkim warto zainwestować w szkolenia językowe takie jak:
  • specjalistyczne szkolenia tematyczne doskonalące znajomość wybranej terminologii,
  • 2-3 dniowe intensywne szkolenia doskonalące dane umiejętności.
Efektywne i sprofilowane szkolenie językowe nie powinno trwać przez wiele lat, jak to ma miejsce na przykład w przypadku zwykłych, stacjonarnych kursów typu general czy business English. Warto zastanowić się, jaką konkretną kompetencję chcemy wykształcić w trakcie nauki.
Decydując się na szkolenie nie możemy też zapominać o najważniejszym. Dobra umiejętność posługiwania się językiem obcym ma przede wszystkim wspierać profesjonalistów w ich zawodowym rozwoju. Taki właśnie cel powinna postawić sobie każda dobra szkoła językowa.

Artykuł przygotowany przez Professional Business Law Medicine s.c.
www.professional.com.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(93)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: professional | szkolenia | szkolenia językowe

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum