Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Odlotowy biznes >>

Odlotowy biznes

Pomysł na biznes – internetowe biuro podróży, część 2.

W drugiej częściej materiału o pomyśle na własne biuro podróży, przybliżę kwestie techniczne rozpoczęcia współpracy z touroperatorami oraz m.in. tworzenia własnego systemu Back Office i jego roli w naszej działalności, a także promocji marki.
Kontrolowanie upływu gotówki jest jednym z najważniejszych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorcą. Niekontrolowane wydatkowanie pieniędzy kończy się utratą płynności finansowej, która może grozić bardzo szybkim bankructwem. Dlatego też najlepszym i sprawdzonym rozwiązaniem jest optymalizacja kosztów od samego początku.

Optymalizacja kosztów to podstawa

Outsourcing usług jest obecnie jednym z ciekawszych rozwiązań, pozwalających nie tylko obniżyć koszty, ale przede wszystkim przekazać na zewnątrz te czynności biznesowe, których nie jesteśmy w stanie technicznie rozwiązać samodzielnie. Outsourcing pozwala także płacić za usługi w formie miesięcznej opłaty, zgodnie z wcześniej podpisaną umową. Stała miesięczna opłata zabezpiecza przed nagłym skokiem cen lub koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów, takich jak np. rekrutacja nowych pracowników, ich szkolenie czy modernizacja sprzętu. To wszystko pozostanie wówczas w gestii firmy oferującej dane usługi outsourcingowe, my z kolei musimy kontrolować wyniki osiągane przez Call Center oraz jakość usług świadczonych przez współpracującą z nami firmę.

Rozpoczynamy współpracę z biurami podróży

Gdy uporamy się z podstawami niezbędnymi do rozpoczęcia działalności i uruchomienia biura z kilkoma komputerami i gotowym systemem do sprzedaży pakietów, możemy przystąpić do podpisywania umów z touroperatorami. Klasyczny system sprzedaży opiera się przede wszystkim na prowizjach i to jest główne źródło zysku naszego biura podróży. Za każdy sprzedany pakiet otrzymamy określony procent jego wartości – w zależności od podpisanej z touroperatorem umowy. Jest to warunek niezbędny – bez odpowiednich umów nie będziemy mieć bowiem prawa do handlu pakietami danego touroperatora. W czasie negocjacji ustalane są przede wszystkim prowizje, jakie otrzymujemy jako pośrednik w sprzedaży. Warto dodać w tym miejscu, że prowizje nie zawsze są stałe i na początku współpracy będą niskie. Wraz ze wzrostem obrotu, możemy negocjować stawki i stopniowo zwiększać rentowność naszego przedsięwzięcia. Znaczący pośrednicy mogą liczyć na bardziej preferencyjne stawki, niż firmy, które dopiero rozpoczynają działalność.

Autor: Dyrektor Zarządzający Fly.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(93)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: biuro | internetowe biuro podróży | podróży

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum