Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Firma w Internecie >>

Firma w Internecie

RAPORT: Firma w Internecie

Podstawowym pytaniem, które pojawia się przy omawianiu relacji między firmą a rynkiem wirtualnym nie jest dziś to, czy firma może pozwolić sobie na zaistnienie w Internecie. Należy zapytać raczej, czy stać ją na to, by się tam nie pojawić. Internetowy biznes wymaga przede wszystkim umiejętnego doboru grupy docelowej i wybrania takich narzędzi, które pozwolą skutecznie trafić z przekazem do tej właśnie grupy.

Mocny fundament: serwis WWW

Podstawowym źródłem danych nt. firmy staje się zawsze jej serwis WWW. W przypadku niektórych projektów, szczególnie dużych i dochodowych serwisów, takich jak portale społecznościowe, równocześnie z udostępnieniem witryny uruchomiona zostaje kampania promocyjna. Wspomniana taktyka nie sprawdza się jednak w przypadku witryn firmowych, wizerunkowych, gdyż powoduje znaczny wzrost nakładów już na samym początku działalności.
Przedsiębiorca, który decyduje się na założenie serwisu internetowego, musi wybrać spośród trzech opcji:
1.Tworzenie serwisu we własnym zakresie. Stworzenie „szkieletu” serwisu WWW wymaga opanowania (przynajmniej w podstawowym stopniu) takich technologii, jak xHTML, CSS, PHP. Do opracowania projektu wizualnego niezbędna jest wiedza z zakresu obsługi programów graficznych, a także znajomość aktualnych trendów. Zaletą tego rozwiązania jest jego niski koszt (przy założeniu, że korzystamy z darmowych aplikacji dla grafików i projektantów stron WWW). Do jego wad należy zaliczyć czasochłonność (przed zaprojektowaniem serwisu trzeba poświęcić sporo czasu na pozyskanie niezbędnych informacji) i niezadowalające efekty (przy pierwszych projektach raczej nie uda się nam osiągnąć poziomu profesjonalnych serwisów).
2.Stworzenie serwisu w oparciu o dostępne szablony. W takim przypadku otrzymujemy gotową grafikę, najczęściej pociętą i zakodowaną. Szablon trzeba jednak dostosować do własnych potrzeb. Ten etap wymaga znajomości technologii opisanych już wcześniej, ale na wyższym stopniu zaawansowania (aby wprowadzić zmiany trzeba dość dobrze orientować się w strukturze kodu). Koszty tego rozwiązania zależą od ceny szablonu. Ponadto (jeśli nie kupujemy projektu na wyłączność), musimy liczyć się z tym, że ten sam szablon może być kupiony przez inne osoby lub firmy. Z drugiej jednak strony otrzymujemy gotowy, profesjonalnie wyglądający projekt.
3.Zlecenie stworzenia strony agencji interaktywnej. Ta opcja jest z pewnością najwygodniejsza dla przedsiębiorcy. Agencja interaktywna powinna dokładnie poznać jego oczekiwania i pomóc w doborze materiałów. Rola zleceniodawcy ogranicza się zatem do komentowania proponowanych rozwiązań, a wszelkie kwestie techniczne leżą w gestii projektantów. Efekt końcowy zależy oczywiście od standardu agencji i stosowanych przez nią metod pracy. Zlecenie opracowania serwisu na zasadzie outsourcingu wymaga także relatywnie najwyższych nakładów finansowych.

Utrzymanie witryny: ile to kosztuje?

Na koszt utrzymania funkcjonującego serwisu składają się przede wszystkim opłaty za utrzymanie domeny (czyli adresu internetowego firmy) i koszty hostingu (utrzymania witryny na serwerze). Bardzo często firmy decydują się na zakup domeny i usług hostingowych u tego samego dostawcy. Zróżnicowanie planów hostingowych oferowanych na rynku jest dość spore, dlatego wybierając któryś z nich należy kierować się przede wszystkim parametrami serwera (ilość dostępnej przestrzeni, ilość kont mailowych, wspierane technologie, uptime, czyli czas, w którym serwer jest dostępny, itp.). Warto zwrócić uwagę także na dostępny transfer, czyli ilość danych, które mogą zostać pobrane z serwera lub wysłane do niego. Jeśli spodziewamy się, że serwis będzie odwiedzany przez bardzo wielu użytkowników, powinniśmy wybrać serwer o wysokim transferze (jest on podawany w GB, w ujęciu rocznym lub miesięcznym).

Efnetica (www.efnetica.pl). Agencja interaktywna, oferująca tworzenie firmowych serwisów internetowych i portali społecznościowych, kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i e-mailing.
Ententa  (www.ententa.pl). Eksperci tej agencji reklamowej zajmują się doradztwem w zakresie metod promocji i zwiększania sprzedaży przez pisanie tekstów reklamowych.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 4(96)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: biznes w internecie | biznes w sieci | e-biznes | musz

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum