Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Pozycjonowanie stron WWW >>

Pozycjonowanie stron WWW

RAPORT: Firma w Internecie

Jeśli sprzedaż usług internetowych porównać do sprzedaży domu, to pozycjonowanie byłoby zgłoszeniem oferty do wyspecjalizowanego pośrednika. Wystawca wie, że dom jest na sprzedaż, jednak sedno skuteczności tkwi w tym, aby poinformować o tym fakcie każdego, potencjalnie zainteresowanego kupca.
Od strony technicznej pozycjonowanie to takie skonstruowanie strony WWW, by odpowiednie frazy i słowa kluczowe powodowały znalezienie jej na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarkach internetowych. Według rankingu prowadzonego przez niezależną firmę badawczą Gemius, najpopularniejszą z wyszukiwarek jest Google, przez którą w pierwszym tygodniu marca br. przewinęło się 94,18 proc. wygenerowanych w całej sieci zapytań. Kolejne miejsca zajęły Onet z wynikiem 1,52 proc. i Bing (1,44 proc.). Wyraźnie widać przepaść dzielącą Google od konkurencji, zatem wniosek jest jeden – każda licząca się firma musi zająć wysoką pozycję właśnie w tej wyszukiwarce.

Trójkąt Google

Według badań przeprowadzonych skomplikowanymi narzędziami śledzącymi ruch gałki ocznej, w wyszukiwarce Google wzrok jej użytkownika wędruje najchętniej do lewego górnego rogu ekranu (tzw. Trójkąt Google). Wynika to z tego, że najatrakcyjniejsze są pierwsze trzy miejsca na liście, które zauważane są przez 100 proc. użytkowników.
Obecnie osoby zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem mówią krótko: najważniejsza jest treść. Innymi słowy, aby znaleźć się na wysokim miejscu listy Google, trzeba przygotować materiał wartościowy merytorycznie. Dobrze wypozycjonowania witryna pojawia się w wyszukiwarce na pierwszych miejscach nie dlatego, że jej właściciel zapłacił za nie, ale dlatego, że pasuje do wpisanej frazy. Do wejścia na stronę należy więc zachęcać konkretną informacją, a nie reklamą, która zwykle wywołuje mieszane uczucia.

Słowa kluczem do sukcesu

Słowa kluczowe to odpowiednie zwroty umieszczane w tekstach na stronie, jak i w samej jej konstrukcji. Mają one opisywać tematykę witryny, a co za tym idzie – pokazywać ją na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google. Tworząc słowa kluczowe należy wczuć się w rolę potencjalnego klienta i zastanowić się, jakimi frazami będzie się posługiwał. W opracowaniu listy słów kluczowych pomóc może narzędzie Google dostępne na stronie: adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
Warto jednak skorzystać z pomocy fachowców, którzy pozycjonowanie znają od przysłowiowej podszewki. Profesjonalna firma z zapleczem doradców nie tylko pomoże w wyborze sensownych słów kluczowych, ale przeprowadzi bezpłatny i niezobowiązujący audyt, który umożliwi ocenę jakości świadczonych przez nią usług, jeszcze przed podpisaniem umowy. Naprawdę nie warto bagatelizować tego elementu, ponieważ prawidłowy dobór słów kluczowych to główny element determinujący biznesową skuteczność pozycjonowania.

Bądź gotów na gości

Skuteczne pozycjonowanie jest w stanie zwiększyć ruch na stronie nawet kilkunastokrotnie. Dlatego należy się upewnić, że serwer, na którym dana strona się znajduje, sprosta temu wyzwaniu. Niewiele firm w Polsce potrafi dokładnie oszacować własne koszty ponoszone na zapewnienie obsługi i ciągłej pracy komputerów, sieci i serwerów. W tym miejscu warto poprosić o pomoc konsultanta, który ustali realne potrzeby związane z mocą serwera i zaproponuje optymalne rozwiązanie.

Autor: Ekspert firmy OGICOM
Tel. 061 6222 500
Fax 061 6222 525
Infolinia 0800 702 997
http://www.ogicom.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 4(96)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: biznes | firma w internecie | pozycjonowanie

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum