Rynek internetowy, czyli jak zwiększyć sprzedaż
RAPORT: Firma w Internecie
Prosta i skuteczna metoda na dotarcie do nowych klientów? Wprowadzić ofertę do Internetu. Pomoże w tym odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu można w wygodny sposób prowadzić sklep internetowy i obsługiwać serwisy aukcyjne.
O tym, jak wygodne jest kupowanie przez Internet, nie trzeba już chyba nikogo przekonywać – wiedzą to na pewno miliony osób, które codziennie korzystają z możliwości robienia zakupów bez wychodzenia z domu, w dodatku często po cenach niższych, niż w zwykłym sklepie. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że transakcje internetowe są dużym udogodnieniem nie tylko dla kupujących, ale również dla sprzedawców.
W ciągu ostatnich lat sprzedaż w Internecie wzrosła do tego stopnia, że wirtualne sklepy stały się poważną konkurencją dla tych tradycyjnych. Ale spójrzmy na to z innej strony: przed handlowcami otworzył się nowy, ogromny rynek. Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie wbrew pozorom nie jest ani trudne, ani zbyt kosztowne, zwłaszcza gdy skorzystamy z bezpłatnej platformy osCommerce (popularna aplikacja do prowadzenia sklepu internetowego). A jeśli ktoś używa już tradycyjnego programu handlowego (umożliwiającego m.in. fakturowanie, obsługę magazynów, itp.), ma dodatkowo ułatwione zadanie.
Drugim niezwykle popularnym sposobem robienia zakupów w Sieci są aukcje internetowe. Na tym polu sprzedawca również może liczyć na pomoc odpowiednich programów. Jednym z nich jest Sello – aplikacja, która komunikuje się z serwisami Allegro i eBay (również w wersjach zagranicznych), pozwalając śledzić przebieg wszystkich aukcji w jednym miejscu i obsługiwać wiele kont na jednej bazie danych. Oferuje przy tym wiele funkcji automatyzujących obsługę aukcji na każdym jej etapie, np. zbiorcze wystawianie aukcji, automatyczne wiadomości do klientów, kontrola płatności czy zarządzanie komentarzami.
Dzięki możliwości sprzedaży w Internecie odległość przestała być barierą, co bezpośrednio przekłada się na wyższe wyniki sprzedaży. Sklep z małej miejscowości, dotychczas znany tylko lokalnie, może zaistnieć w skali całego kraju, a nawet za granicą. Bez Internetu oczywiście również jest to możliwe, jednak znacznie trudniejsze i droższe. A każdemu zależy przecież na zwiększeniu wydajności i ograniczaniu kosztów. Takie możliwości stwarzają właśnie programy do internetowej sprzedaży – w tym przypadku inwestycja rzędu kilkuset złotych (bo tyle zwykle kosztują tego typu programy) na ogół zwraca się bardzo szybko.

Otwarcie sklepu internetowego to inwestycja znacznie mniejsza niż stworzenie kolejnego standardowego sklepu. To jednorazowy wydatek poniżej 2 tys. zł. A przecież wynagrodzenie dla obsługi czy czynsz za tradycyjny punkt handlowy to koszty znacznie większe i w dodatku ponoszone w każdym miesiącu. Automatyzacja wymiany danych pomiędzy systemem sprzedaży a platformą sklepu internetowego sprawia, że praca na takich programach nie stwarza najmniejszych problemów nawet osobom niezbyt zaprzyjaźnionym z komputerami. Warto przemyśleć otwarcie wirtualnego sklepu – zyski z jego prowadzenia mogą znacznie poprawić opłacalność prowadzenia całej firmy.
Tomasz Sokołowski
Dyrektor marketingu i sprzedaży, InsERT S.A.
W ciągu ostatnich lat sprzedaż w Internecie wzrosła do tego stopnia, że wirtualne sklepy stały się poważną konkurencją dla tych tradycyjnych. Ale spójrzmy na to z innej strony: przed handlowcami otworzył się nowy, ogromny rynek. Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie wbrew pozorom nie jest ani trudne, ani zbyt kosztowne, zwłaszcza gdy skorzystamy z bezpłatnej platformy osCommerce (popularna aplikacja do prowadzenia sklepu internetowego). A jeśli ktoś używa już tradycyjnego programu handlowego (umożliwiającego m.in. fakturowanie, obsługę magazynów, itp.), ma dodatkowo ułatwione zadanie.
Drugim niezwykle popularnym sposobem robienia zakupów w Sieci są aukcje internetowe. Na tym polu sprzedawca również może liczyć na pomoc odpowiednich programów. Jednym z nich jest Sello – aplikacja, która komunikuje się z serwisami Allegro i eBay (również w wersjach zagranicznych), pozwalając śledzić przebieg wszystkich aukcji w jednym miejscu i obsługiwać wiele kont na jednej bazie danych. Oferuje przy tym wiele funkcji automatyzujących obsługę aukcji na każdym jej etapie, np. zbiorcze wystawianie aukcji, automatyczne wiadomości do klientów, kontrola płatności czy zarządzanie komentarzami.
Dzięki możliwości sprzedaży w Internecie odległość przestała być barierą, co bezpośrednio przekłada się na wyższe wyniki sprzedaży. Sklep z małej miejscowości, dotychczas znany tylko lokalnie, może zaistnieć w skali całego kraju, a nawet za granicą. Bez Internetu oczywiście również jest to możliwe, jednak znacznie trudniejsze i droższe. A każdemu zależy przecież na zwiększeniu wydajności i ograniczaniu kosztów. Takie możliwości stwarzają właśnie programy do internetowej sprzedaży – w tym przypadku inwestycja rzędu kilkuset złotych (bo tyle zwykle kosztują tego typu programy) na ogół zwraca się bardzo szybko.

Otwarcie sklepu internetowego to inwestycja znacznie mniejsza niż stworzenie kolejnego standardowego sklepu. To jednorazowy wydatek poniżej 2 tys. zł. A przecież wynagrodzenie dla obsługi czy czynsz za tradycyjny punkt handlowy to koszty znacznie większe i w dodatku ponoszone w każdym miesiącu. Automatyzacja wymiany danych pomiędzy systemem sprzedaży a platformą sklepu internetowego sprawia, że praca na takich programach nie stwarza najmniejszych problemów nawet osobom niezbyt zaprzyjaźnionym z komputerami. Warto przemyśleć otwarcie wirtualnego sklepu – zyski z jego prowadzenia mogą znacznie poprawić opłacalność prowadzenia całej firmy.
Tomasz Sokołowski
Dyrektor marketingu i sprzedaży, InsERT S.A.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 4(96)2010 ![]() Zobacz więcej na temat: e-biznes | e-sklep | sklep internetowy |