Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Rentowność w firmie >>

Rentowność w firmie

Ściągawka przedsiębiorcy

Podstawowym celem działalności gospodarczej przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku. Mierzenie jego wielkości jest pierwszoplanowym zadaniem zarówno zewnętrznych analityków, jak i zarządu firmy. Prezentowane wskaźniki rentowności bazują właśnie na wielkości osiągniętego przez firmę zysku w badanym okresie. Mogą być mierzone przez odniesienie do majątku firmy lub wielkości sprzedaży.
Wskaźniki rentowności wyrażają stosunek zysku osiągniętego na poszczególnych poziomach rachunku zysków i strat do różnorodnych podstaw. Ogólnie mówiąc, licznik wskaźnika rentowności zawiera wypracowany zysk firmy (np. zysk brutto ze sprzedaży, zysk operacyjny, zysk na działalności gospodarczej, zysk brutto lub zysk netto), natomiast mianownik to w zdecydowanej większości przypadków przychody netto ze sprzedaży, koszty firmy, aktywa lub kapitały własne.

W praktyce analizy finansowej firmy możemy wyróżnić dwa podstawowe obszary badania rentowności:

  • rentowność sprzedaży,
  • rentowność kapitałów zaangażowanych w działalność firmy.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(56)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum