Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> O firmach szkoleniowych i organizacji szkolenia >>

O firmach szkoleniowych i organizacji szkolenia

Jak dobrze zainwestować budżet szkoleniowy?

W trzeciej części naszej serii artykułów o szkoleniach porozmawiamy z Państwem o specyfice współpracy firm szkoleniowych z trenerami – o tym, ile na szkoleniu zależy od osobowości trenera oraz co utrudnia i odwartościowuje szkolenie. Chcemy, aby praktyczne wskazówki pomogły Państwu podjąć słuszne decyzje organizacyjne, po to, by jak najefektywniej wykorzystać czas szkolenia i by wszyscy jego uczestnicy byli po prostu zadowoleni.
Firmy szkoleniowe

Od kilku lat współpracuję z różnymi firmami szkoleniowymi jako trener. Specyfiką tej współpracy jest fakt, że trenerzy są w większości firm zatrudniani „z ulicy“. Szkolenia powierza się im na podstawie doświadczeń biznesowych. Trenerzy pracujący dla tej samej firmy szkoleniowej nie znają się. Firma szkoleniowa eksploatuje ekonomicznie szkolenia, bez uwagi na wypracowanie swojego USP, ujednoliconych metod szkoleniowych, itp. Takie podejście daje tylko 50 proc. szans na realizację szkolenia dobrego pod każdym względem. A to za mało. Jednak są firmy posiadające własny zespół trenerów i program wewnętrzny train the trainer – organizując szkolenia szukaj właśnie takich firm.

Czego wymagać od firm szkoleniowych

Inne wymogi możesz postawić firmie szkoleniowej przy organizacji szkolenia jednorazowego, a inne przy zleceniu pakietu szkoleń. Podaję Państwu kilka wskazówek, o co pytać, czego się domagać:
  • analizy potrzeb szkoleniowych,
  • specjalizacji w wybranej dziedzinie merytorycznej,
  • wskazania konkretnego trenera,
  • referencji trenera,
  • w razie szkoleń specjalistycznych informacji o doświadczeniu branżowym,
  • oferty modułowej,
  • szczegółowego programu szkolenia,
  • opisu oczekiwanych rezultatów i wyników,
  • informacji o metodach szkoleniowych,
  • raportu podsumowującego szkolenie (na etapie ofertowania poproś o spis treści takiego raportu),
  • mini-szkolenia (jeśli chcesz zlecić cały pakiet szkoleń),
  • przykładowego opisu ćwiczeń praktycznych.

Autorka:  Trener, doradca i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Z pasją pracuje w służbie marce, jej strategii, wizualizacji i sprzedaży. Prowadzi szkolenia praktyczne, generujące narzędzia o dużej przydatności i skuteczności w daily business. Jako doradca i coach ma dar wydobywania z ludzi i marek tego, co najlepsze i profilowania predyspozycji w professional top level skills. Jako trener i pedagog łatwo nawiązuje kontakt z grupą, umiejętnie, lekkostrawnie przekazuje nowoczesną wiedzę wykorzystując optymalnie czas szkolenia.
Kontakt: www.caclutch.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 4(96)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: diensberg | szkolenia | szkolenie

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum