Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Przyciągnij i zatrzymaj klientów >>

Przyciągnij i zatrzymaj klientów

Video na firmowej stronie WWW

Jaka rzecz w Internecie ostatnio Cię rozbawiła? Założę się, że był to śmieszny filmik. Oglądanie video w Sieci stało się tak naturalne, jak czytanie. Z tą różnicą, że filmy wywołują w nas zazwyczaj silniejsze emocje.
W tym artykule opowiemy, jak wykorzystać emocjonalny ładunek ruchomego obrazu z korzyścią dla własnej firmy. Zacznijmy od krótkiego dowodu na to, jak bardzo internauci (jak i wszyscy inny konsumenci) są podatni na emocje. Jared M. Spool zbadał 30 użytkowników Internetu, którzy mieli dokonać zakupu w sklepie internetowym. Każdy z użytkowników sporządził listę zakupów i rozpoczął odwiedzanie sklepów. Warto wspomnieć, że każdy badany otrzymał pewną kwotę na zakupy, które mógł potem zabrać do domu. Po zakończeniu zakupów sporządzono podsumowanie. Okazało się, że 34 proc. produktów ostatecznie kupionych nie było na listach produktów – stanowiły one łącznie aż 39 proc. wartości wydanych pieniędzy. Co to oznacza? Jak widać w procesie zakupowym użytkownicy są podatni na emocje i to one mogą znacząco wpływać na to co kupujemy.

Maciej Wyszyński z firmy Zanox (firma zajmuje się reklamą w Sieci) w wywiadzie dla Gazety Prawnej informował, że wykorzystanie video w promocji i sprzedaży produktów w Internecie podnosi sprzedaż nawet o 50 proc. Video mocno oddziałuje na nasze emocje, a te z kolei odpowiedzialne są za wiele decyzji zakupowych.

Najbardziej oczywisty sposób na wykorzystanie video w Sieci to oczywiście zaprezentowanie naszych produktów w formie video. Według badań Internet Retailer, video produktowe znalazło się na jednym z pierwszym miejsc funkcji do wdrożenia według sprzedawców z USA. Przedstawienie produktów w formie video ułatwi Ci utrzymanie zainteresowania klienta prezentacją produktu. Należy pamiętać, że ludzie uczą się szybciej, gdy mogą obserwować interakcję. Pokazanie produktu jest doskonałą metodą na zapadnięcie w pamięć konsumenta.

Warto pamiętać, że nie ma nieciekawych produktów. Nasi klienci w formie video prezentują takie produkty, jak energia elektryczna (dlaczego warto się przełączyć), systemy grzewcze (jak działają), profile aluminiowe (jak są produkowane). Każdy produkt można pokazać przez pryzmat tego, jak powstaje, jak funkcjonuje, jak można go używać lub poprzez pryzmat wypowiedzi eksperckich.

Umieszczenie takiego video na stronie WWW wydłuży czas pobytu na niej Twojego potencjalnego klienta – zyskujesz więcej czasu na przedstawienie się i przekonanie do siebie konsumenta. Warto pamiętać, że użytkownicy skanują strony w poszukiwaniu interesujących dla nich treści. Podczas testów z użytkownikami obserwuje się, jak skaczą od jednego akapitu do drugiego, z jednej strony na drugą. Video jest bardzo silnym atraktorem, który przyciąga uwagę użytkowników i sprawia, że zatrzymują się na stronie dłużej. Video może nie tylko zatrzymać użytkownika, ale także szybko streścić mu materiał dostępny w serwisie czy na konkretnej podstronie.


Autor jest współtwórcą oprogramowania VideoCMS.pl, pozwalającego na tworzenie firmowego portalu video i prowadzenie transmisji żywo.

VideoCMS jest produktem firmy Divante.pl.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(97)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum