
Car Fleet Management - firmowe auta pod nadzorem
RAPORT: Leasing
Suma wszystkich składników
CFM jest w rzeczywistości zestawem poszczególnych usług, które wchodzą w jej skład. Można podzielić je na cztery grupy: serwis, ubezpieczenie, usługi dodatkowe i doradztwo. Pod pojęciem „serwis” kryją się zadania takie jak: przeglądy techniczne, naprawy, zarządzanie oponami i samochód zastępczy. Kategoria „ubezpieczenie” obejmuje likwidację szkód i assistance. Współpraca z firmą flotową pozwala ponadto skorzystać z jej dodatkowych usług. Obejmują one: samochody przedkontraktowe, opcje „door-to-door”, a także karty paliwowe, raportowanie stanu floty i realizację formalności związanych z zakupem czy sprzedażą aut. Wartością dodaną ze współpracy z firmą flotową jest również możliwość skorzystania z profesjonalnych porad dotyczących dopasowania parametrów floty do potrzeb klienta, opracowanie polityki flotowej (ang. Car Policy), uzupełnione o informacje o najlepszych, dostępnych na rynku ofertach.
Zgodnie z badaniami firm z zeszłego roku, składnikami usługi CFM, które cieszą się największą popularnością, są: assistance, naprawy i przeglądy techniczne, zarządzanie oponami, zarządzanie ubezpieczeniami oraz likwidacja szkód. Warto przy tym zauważyć, że firmy coraz chętniej korzystają z pełnego wachlarza usług CFM, ponieważ wtedy osiągają najwyższe oszczędności.
Autor: Dyrektor handlowy ALD Automotive Polska
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 5(97)2010 ![]() |