Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Czy z usług faktoringowych mogą korzystać także małe i średnie firmy? >>

Czy z usług faktoringowych mogą korzystać także małe i średnie firmy?

RAPORT: Płynność finansowa w przedsiębiorstwie

Popularność faktoringu rośnie, szczególnie w czasach kryzysu. Ze względu na inną metodologię oceny ryzyka niż banki, faktoring to dziś dla wielu firm jedyne dostępne, ale zarazem bardzo wygodne źródło finansowania bieżącej działalności.
Małe i średnie przedsiębiorstwa zawsze najszybciej i najboleśniej odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego. Z reguły nie dysponują one majątkiem pozwalającym przetrwać długi okres oczekiwania na zapłatę za fakturę. Faktoring na świecie rozwinął się właśnie podczas wielkiego kryzysu gospodarczego, ale również w Polsce, gdy firmy zmuszone zostały do poszukiwania nowych możliwości finansowania, a banki odmawiały im współpracy. Taką alternatywą okazał się nieznany dla nich dotąd faktoring. Nie wchodzi on w konflikt z innymi opcjami finansowania, procedury są dużo prostsze, a proces przyznawania finansowania dużo szybszy niż w banku. Faktoring szybko niweluje efekt zatorów płatniczych, a także zapewnia dostęp środków na rozwój firmy. Dodatkowo oferuje się wraz z nim szereg usług dodatkowych.
Mniejsze firmy potrzebują szybkiej i elastycznej obsługi. Wynika to z faktu, iż niejednokrotnie sami prowadzą swój biznes, zajmując się jednocześnie handlem czy innymi bieżącymi działaniami w firmie. Dlatego sprawą bardzo istotną jest dla nich możliwość szybkiego kontaktu i sprawnego procesu decyzyjnego w interesującej ich kwestii. Zapewniając tylko taki serwis, faktor jest w stanie sprostać bieżącym oczekiwaniom klienta.

Zalety faktoringu

Faktoring to wyjątkowo przydatne narzędzie dla firm, które prowadzą sprzedaż z odroczonym terminem płatności, a chcą zabezpieczyć swoją płynność finansową. Spełnia się świetnie tam, gdzie występuje długi cykl ściągania należności, a firmy mają ograniczone możliwości zaciągania kredytów lub pożyczek.
To także rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą zdywersyfikować swoje źródła finansowania oraz planują dynamiczny rozwój.
Na popularność faktoringu wpływa wiele czynników. Jest usługą wyjątkowo elastyczną, zróżnicowaną i łatwo dostosowującą się do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Faktoring jest rozwiązaniem praktycznie dla każdej branży – pod warunkiem, że odbiór towaru czy też wykonanie usługi jest dobrze udokumentowane, a wierzytelności wynikające ze sprzedaży są bezsporne. Nie jest ograniczony terytorialnie, może dotyczyć zarówno wierzytelności powstających w wyniku sprzedaży do odbiorców krajowych, jak również zagranicznych. Oprócz finansowania, przedsiębiorcy mogą korzystać z dodatkowych usług, które w rozwiniętych gospodarkach coraz bardziej zyskują na znaczeniu, jak np. administrowanie czy ochrona należności.

Autor: Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(98)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: bibby | kuniewicz

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum