Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Walka z zatorami płatniczymi w przedsiębiorstwie >>

Walka z zatorami płatniczymi w przedsiębiorstwie

RAPORT: Płynność finansowa w przedsiębiorstwie

Kondycja finansowa to przede wszystkim utrzymanie płynności finansowej. Jej brak może prowadzić do zakłócenia działalności firmy, a nawet jej bankructwa. Dlatego warto wiedzieć zawczasu, jak takim sytuacjom zapobiec. Faktoring najczęściej określany jest jako forma finansowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa, pozwalająca na poprawę płynności finansowej. Dzięki faktoringowi środki z wystawianych faktur wpływają na konto przedsiębiorcy regularnie, co pozwala firmie na terminową spłatę swoich należności.
Faktoring bardzo szybko zdobył popularność, ponieważ jest usługą wyjątkowo elastyczną, zróżnicowaną i łatwo dostosowującą się do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Przy wyborze rodzaju finansowania warto zwrócić uwagę na wysokość potrzebnych środków oraz cel, na jaki przedsiębiorca chce je przeznaczyć. W przypadku faktoringu są one proporcjonalne do obrotów firmy i mogą zostać wykorzystane zgodnie z aktualną potrzebą bez ingerencji faktora.
Przy kredycie wysokość kwoty jest określona w umowie i pieniądze powinny być przeznaczone na ściśle określony cel. Wybór finansowania nie jest bez znaczenia dla firm, które dbają o korzystny bilans finansowy. W przypadku faktoringu, finansowanie udzielone firmie spłacane jest przez kontrahentów firmy, a zamiana należności na gotówkę wpływa korzystnie na poprawę wskaźników finansowych. Dodatkowo ryzyko jest rozproszone, gdyż faktor zazwyczaj wykupuje należności kilku, kilkunastu odbiorców klienta i stale je monitoruje. Jeżeli przedsiębiorca decyduje się na faktoring pełny, ryzyko braku zapłaty ze strony kontrahenta przeniesione jest na faktora.

Autorka: Ewa Gawrońska-Micuń, Dyrektor ds. Rozwoju Produktów Bibby Financial Services
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(98)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum