
Blogi eksperckie
Blogi eksperckie - sposób na budowanie wizerunku firmy jako specjalisty
Podstawą relacji między klientami a markami jest współcześnie zaufanie. Zaufanie to kapitał, który firma żmudnie buduje przez długi czas, a potem nieustannie go pielęgnuje. Jedną z dróg pozyskiwania zaufania klientów może być założenie bloga eksperckiego.
Czym jest blog ekspercki? Blog ekspercki to strona internetowa, skoncentrowana na określonej tematyce, prezentująca specjalistyczne porady w danej dziedzinie. Podstawą działania bloga jest wychodzenie naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie zalewu przeróżnych ofert i produktów szukają prawdziwych pereł – znawców potrafiących doradzić. Z punktu widzenia klienta, blog ekspercki jest więc kopalnią wiedzy na dany temat oraz internetową (czyli łatwo dostępną) formą doradztwa.
Natomiast z punktu widzenia właścicieli firm, prowadzenie bloga eksperckiego może być świetną formą promocji. Szukanie nowych dróg budowania wizerunku oraz docierania do klientów staje się koniecznością, w sytuacji gdy niemalże wszystkie rynki pękają w szwach.
Trudno sprecyzować krąg branż, w których można podjąć aktywność w blogosferze. Wśród przedstawicieli zawodów, którzy już wykorzystują blogi eksperckie, można wymienić między innymi fryzjerki, kosmetyczki, lekarzy czy prawników. Należy zaznaczyć, że blogować mogą zarówno duże firmy, jak również indywidualne osoby, hobbystycznie zajmujące się daną branżą. Dla nich blog może być sposobem wypromowania własnej osoby, a także znalezienia pracy.
Jak mogą wyglądać blogi eksperckie?
Forma przekazu jest zupełnie dowolna, ale wiadomo, że im strona jest bardziej „żywa”, tym lepiej. Dlatego warto postawić nie tylko na tekst, ale przede wszystkim na wizualizację. Blog powinien być więc bogaty w zdjęcia oraz filmiki video, które przedstawią daną kwestię od strony praktycznej, a nie tylko teoretycznej. Wizualizacje powinny w przejrzysty i prosty sposób pokazywać, jak krok po kroku samodzielnie wykonać konkretne zadanie, takie jak naprawa mebli, wykonanie makijażu czy wypełnienie zeznania podatkowego.
Autorka: Junior PR Specialist
Agencja Interaktywna HOLIK.pl
Natomiast z punktu widzenia właścicieli firm, prowadzenie bloga eksperckiego może być świetną formą promocji. Szukanie nowych dróg budowania wizerunku oraz docierania do klientów staje się koniecznością, w sytuacji gdy niemalże wszystkie rynki pękają w szwach.
Trudno sprecyzować krąg branż, w których można podjąć aktywność w blogosferze. Wśród przedstawicieli zawodów, którzy już wykorzystują blogi eksperckie, można wymienić między innymi fryzjerki, kosmetyczki, lekarzy czy prawników. Należy zaznaczyć, że blogować mogą zarówno duże firmy, jak również indywidualne osoby, hobbystycznie zajmujące się daną branżą. Dla nich blog może być sposobem wypromowania własnej osoby, a także znalezienia pracy.
Jak mogą wyglądać blogi eksperckie?
Forma przekazu jest zupełnie dowolna, ale wiadomo, że im strona jest bardziej „żywa”, tym lepiej. Dlatego warto postawić nie tylko na tekst, ale przede wszystkim na wizualizację. Blog powinien być więc bogaty w zdjęcia oraz filmiki video, które przedstawią daną kwestię od strony praktycznej, a nie tylko teoretycznej. Wizualizacje powinny w przejrzysty i prosty sposób pokazywać, jak krok po kroku samodzielnie wykonać konkretne zadanie, takie jak naprawa mebli, wykonanie makijażu czy wypełnienie zeznania podatkowego.
Autorka: Junior PR Specialist
Agencja Interaktywna HOLIK.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 6(98)2010 ![]() Zobacz więcej na temat: blog | blogi eksperckie | holik |