Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Warto zainwestować! >>

Warto zainwestować!

Jak zaplanować szkolenia, aby przynosiły spodziewane efekty?

Szkolenia pracowników niosą ze sobą wiele korzyści, zarówno dla uczestników, jak i pracodawcy. Przedsiębiorstwa odnotowują wzrosty sprzedaży, podnoszą jakość oferowanych usług i produktów, a także zyskują bardziej zmotywowany, a przez to efektywniejszy zespół. Pracownicy zaś rozwijają swoją wiedzę i konkretne umiejętności, częściej awansują i są bardziej zadowoleni z wykonywanej pracy. Aby jednak szkolenia w pełni przekładały się na sukces firmy, warto je wcześniej dobrze zaplanować.
Opłacalna inwestycja w szkolenia pracowników

Dzięki konsekwentnemu inwestowaniu w podnoszenie kwalifikacji mojego zespołu, co roku odnotowujemy wzrost liczby klientów o ok. 20 proc. – mówi Renata Aleksenderek, z prywatnego przedszkola Stumilowy Gaj. Nawet na najprostszym szkoleniu najwięcej zyskuje firma. Wszystkie emocjonalne i materialne korzyści, które są udziałem pracownika, przekuwają się na wymierne efekty dla firmy. Cykl szkoleń dofinansowywanych z funduszy unijnych, w których wziąłem udział, pozwolił mi zaktualizować wiedzę na temat zagadnień związanych z eksportem – potwierdza Andrzej Celejewski z PPHU Andrex. Otworzyło mi to oczy na nowe obszary działalności, co przełożyło się na rozwój przedsiębiorstwa – dodaje.
Otwarty, zmotywowany i silniej związany ze swoją firmą pracownik jest ogromną wartością dla całego zespołu. Poprawia się jego wydajność i sposób pracy, a co za tym idzie, zadowolenie klientów i zwiększenie wartości sprzedawanych usług lub produktów. Dzięki nowym umiejętnościom pracowników, firmy odnotowują wzrost obrotów. Przykładowo, szkolenia z zakresu obsługi klienta, podnoszące umiejętności handlowców, przekładają się na większą sprzedaż. Szkolenia z zakresu nowych umiejętności, jak obsługa urządzeń czy programów, przyspieszają procesy w firmach. Taka oszczędność czasu oznacza także oszczędność pieniędzy – mówi Krzysztof Murzyn, trener.
Inwestowanie w szkolenia owocuje także poprawą wizerunku firmy. Przedsiębiorstwo takie jest postrzegane jako innowacyjne, przyjazne dla pracowników, dbające o jakość produktów lub usług. Pozwala to nie tylko na pozyskanie nowych klientów dla firmy, ale umożliwia poszerzenie obszarów jej działalności. Przyznają to także ankietowani przez instytut MillwardBrown SMG/KRC (patrz wykres), którzy zauważają, iż szkolenia zwiększają konkurencyjność firmy na rynku. Przedsiębiorcy wiedzą też, że firmy, które szkolą pracowników, dynamiczniej się rozwijają i są lepiej zorientowane w faktycznym poziomie posiadanego know-how.

Pracownik po szkoleniu – otwarty i zmotywowany

Szkolenia dają uczestnikom przede wszystkim wiedzę praktyczną i nowe umiejętności przydatne w pracy. Usprawnienie produkcji, lepsza obsługa klienta, krótsze terminy wykonania usług, mniej popełnianych błędów – to wszystko może być wynikiem nowych kompetencji pracowników. Co więcej, wysyłani na szkolenia pracownicy zwtkle czują się docenieni, dzięki czemu chętniej te nowe umiejętności wykorzystują. Zauważenie ich przez szefów sprawia, że poza świadomością bycia potrzebnym, dodatkowo wzmacnia się ich lojalność wobec firmy. Pracowałem kiedyś w małej firmie. Idąc tam, słyszałem od znajomych ostrzeżenia, że niczego się nie nauczę, że po co mam tracić swój potencjał, że korporacja da mi więcej. Jednak, dzięki aktywnemu programowi szkoleniowymi, to właśnie w małej firmie nauczyłem się najwięcej. Pracodawca, razem z zewnętrzną firmą, przygotował program dla wszystkich pracowników z mojego działu, co nie tylko wpłynęło na naszą motywację, podniesienie poziomu wiedzy, ale i lojalność. Większość osób pracujących w tej firmie to osoby związane z nią przez lata, co rzadko zdarza się w branży telekomunikacyjnej – zauważa Jacek Gawrych, były inżynier bezpieczeństwa w firmie DOTCOM.

Opinie właścicieli/kadry kierowniczej na temat szkolenia pracowników odpowiedzi:

Źródło: Projekt badawczy „Podnoszenie kwalifikacji pracowników sektora MSP”. Badanie przeprowadzone przez przez instytut MillwardBrown SMG/KRC na próbie 800 właścicieli i członków kadry kierowniczej przedsiębiorstw zatrudniających do 250 osób – marzec 2010 r.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(98)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum