Komunikacja wewnętrzna - inwestycja w przyszłość
PR wewnętrzny
Prowadzenie dialogu z otoczeniem jest podstawą działania współczesnej firmy. Aby stworzyć poprawne relacje z klientami marki, najpierw należy zbudować skuteczną komunikację wewnątrz organizacji. Nie chodzi tu tylko o motywowanie pracowników, ale przede wszystkim o wykorzystanie ich potencjału jako ambasadorów marki.
PR wewnętrzny – od motywacji do informacji
Od dawna powtarza się, że celem komunikacji wewnętrznej jest zbudowanie pozytywnych więzi między pracownikami i zarządem oraz wytworzenie rodzinnej atmosfery w miejscu pracy. Osiągnięciu takich celów sprzyjają imprezy firmowe (np. „pracownicza” Wigilia), wyjazdy integracyjne, listy gratulacyjne, kartki świąteczne od zarządu, itp.
Nawet laik przedsiębiorczości wie, że zadowolony i doceniony pracownik to inwestycja, której koszty szybko się zwracają. Odpowiednio motywowana załoga wykonuje swoje zadania z większym zaangażowaniem, szybciej i efektywniej, co przekłada się na jakość produkowanych usług i towarów. Dla właściciela firmy oznacza to zauważalny wzrost zysków. Inaczej jest w przypadku procesu informowania pracowników, który można nazwać inwestycją w przyszłość.
Wiele sposobów...
W ramach strategii internal relations (komunikacji wewnętrznej) możemy wyróżnić działania mające na celu informowanie pracowników oraz prowadzenie z nimi konstruktywnego dialogu. Paleta narzędzi temu służących jest szeroka, a ich wybór zależy od wielkości firmy, jej możliwości finansowych, a także profilu działalności. Najpopularniejszymi narzędziami są: tablica informacyjna, skrzynka uwag i pomysłów, plakaty, informatory, biuletyny, gazety zakładowe, radiowęzeł, telewizja firmowa, intranet, wortale pracownicze, mailing. Każda z wymienionych metod może być traktowana jako narzędzie komunikacji dwustronnej, na przykład poprzez możliwość zamieszczania przez pracowników swoich informacji na tablicy, współredagowanie gazety czy firmowego profilu na portalach społecznościowych. Każda organizacja może oczywiście tworzyć narzędzia komunikacji dostosowane do swoich potrzeb. Coraz modniejsze staje się na przykład organizowanie spotkań z zarządem oraz tworzenie wewnętrznych grup partycypacyjnych, takich jak grupy dyskusyjne czy koła jakości. Zadaniem firmy jest inicjowanie dialogu, stwarzanie okazji do porozumiewania się pracowników oraz nadzorowanie komunikacji, co oznacza dbanie o to, by konkretne wiadomości docierały do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie. Te działania muszą być jednak ukoronowane adekwatną reakcją na uwagi i komentarze przekazywane przez pracowników.
Autorka reprezentuje Agencję Interaktywną HOLIK.pl
Od dawna powtarza się, że celem komunikacji wewnętrznej jest zbudowanie pozytywnych więzi między pracownikami i zarządem oraz wytworzenie rodzinnej atmosfery w miejscu pracy. Osiągnięciu takich celów sprzyjają imprezy firmowe (np. „pracownicza” Wigilia), wyjazdy integracyjne, listy gratulacyjne, kartki świąteczne od zarządu, itp.
Nawet laik przedsiębiorczości wie, że zadowolony i doceniony pracownik to inwestycja, której koszty szybko się zwracają. Odpowiednio motywowana załoga wykonuje swoje zadania z większym zaangażowaniem, szybciej i efektywniej, co przekłada się na jakość produkowanych usług i towarów. Dla właściciela firmy oznacza to zauważalny wzrost zysków. Inaczej jest w przypadku procesu informowania pracowników, który można nazwać inwestycją w przyszłość.
Wiele sposobów...
W ramach strategii internal relations (komunikacji wewnętrznej) możemy wyróżnić działania mające na celu informowanie pracowników oraz prowadzenie z nimi konstruktywnego dialogu. Paleta narzędzi temu służących jest szeroka, a ich wybór zależy od wielkości firmy, jej możliwości finansowych, a także profilu działalności. Najpopularniejszymi narzędziami są: tablica informacyjna, skrzynka uwag i pomysłów, plakaty, informatory, biuletyny, gazety zakładowe, radiowęzeł, telewizja firmowa, intranet, wortale pracownicze, mailing. Każda z wymienionych metod może być traktowana jako narzędzie komunikacji dwustronnej, na przykład poprzez możliwość zamieszczania przez pracowników swoich informacji na tablicy, współredagowanie gazety czy firmowego profilu na portalach społecznościowych. Każda organizacja może oczywiście tworzyć narzędzia komunikacji dostosowane do swoich potrzeb. Coraz modniejsze staje się na przykład organizowanie spotkań z zarządem oraz tworzenie wewnętrznych grup partycypacyjnych, takich jak grupy dyskusyjne czy koła jakości. Zadaniem firmy jest inicjowanie dialogu, stwarzanie okazji do porozumiewania się pracowników oraz nadzorowanie komunikacji, co oznacza dbanie o to, by konkretne wiadomości docierały do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie. Te działania muszą być jednak ukoronowane adekwatną reakcją na uwagi i komentarze przekazywane przez pracowników.
Autorka reprezentuje Agencję Interaktywną HOLIK.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 8(100)2010 ![]() Zobacz więcej na temat: PR wewnętrzny | PR |