Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Po nitce do kłębka >>

Po nitce do kłębka

Jak skonfigurować odpowiedni zespół doradczy

Aby zwizualizować Państwu paletę możliwości konfiguracji zespołu doradczego skorzystałam z instrumentu pracy kreatywnej, tzw. skrzynki morfologicznej. W pionie uwzględnione są różne kategorie potrzebne do dokonania wyboru, z kolei w poziomie poszczególne kategorie rozbite na rodzaje. Liczba rodzajów jest różna dla różnych kategorii. Definiując w poszczególnych kategoriach jeden lub więcej rodzaj do uwzględnienia rysujemy siatkę linii w dół. Jeśli dodamy w poszczególnych rodzajach odpowiednie mierniki, jak np. ceny, ilości, itp., to na podstawie powstałej siatki w bardzo prosty sposób możemy skalkulować cały projekt. A także sporządzić kalendarium (timetable) projektu i wyznaczyć kamienie milowe. Możemy też dość dokładnie określić moment, kiedy powinny być widoczne konkretne rezultaty realizacji projektu.
Czasami projekt wymaga równoległego nałożenia wielu siatek i spięcia ich w jedną całość. Graficzne i tabelaryczne zestawienie projektu zagwarantuje płynną realizację złożonego zadania.

Schemat ogólny:

Schemat konfigurowania projektów doradczych, copy rights Dorota Diensberg



Żeby pokazać Państwu w praktyce jak łatwo posługiwać się schematem, podam przykłady konkretnych scenariuszy konfiguracji projektów doradczych:
1. Organizacja działu marketingu:
Opis projektu: Duża firma w bardzo krótkim czasie rozwinęła działalność handlową z 20 placówek handlowych na 50. Tak duża dynamika rozwoju wymagała restrukturyzacji działu marketingu i reklamy po to, by zagwarantować odpowiednią obsługę wszystkich placówek handlowych.
Reason why: Zarząd dostrzegł konieczność sprofesjonalizowania pracy działu marketingu. Miał też świadomość, że pracownicy sami nie poradzą sobie z tym zadaniem, a także, że tylko dzięki szkoleniom nie osiągnie zmiany w tak szybkim czasie, jak zaplanował.
Zadania:
  • wyłonienie z dwuosobowego działu marketingu kierownika działu – interim manager (czerwona linia),
  • przyporządkowanie poszczególnym pracownikom konkretnej funkcji – interim manager (czerwona linia),
  • rozbudowa działu do czterech osób – wewnętrznie, kierownik działu HR,
  • opisy stanowisk pracy – interim manager (turkusowa linia),
  • usystematyzowanie pracy działu – interim manager  i coach (czarna linia),


Autorka:  Trener, doradca i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Z pasją pracuje w służbie marce, jej strategii, wizualizacji i sprzedaży. Prowadzi szkolenia praktyczne, generujące narzędzia o dużej przydatności i skuteczności w daily business. Jako doradca i coach ma dar wydobywania z ludzi i marek tego, co najlepsze i profilowania predyspozycji w professional top level skills. Jako trener i pedagog łatwo nawiązuje kontakt z grupą, umiejętnie, lekkostrawnie przekazuje nowoczesną wiedzę wykorzystując optymalnie czas szkolenia.
Kontakt: www.caclutch.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 8(100)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum