Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Bilet do kafeterii >>

Bilet do kafeterii

Systemy wynagradzania pracowników

Kafeteryjne systemy wynagrodzeń odwołują się do zasady działania kawiarni – gdzie każdy klient w podobnej cenie może wybrać np. kawę i ciastko, herbatę i pączka czy sok i kanapkę. Systemy kafeteryjne działają podobnie. Umożliwiają pracownikowi dokonanie samodzielnego wyboru jednego lub kilku benefitów, według indywidualnych preferencji, generując porównywalny koszt dla pracodawcy.

Skuteczność zastosowania rozwiązania kafeteryjnego opiera się na założeniu, że efektywnie motywuje jedynie bodziec właściwie dobrany do preferencji motywowanego, które z kolei zależeć mogą m.in. od wieku, sytuacji materialnej i rodzinnej, cech osobowościowych, płci oraz zainteresowań. W praktyce oznacza to, że na przykład możliwość uzyskania dopłat do opłat za prywatne przedszkole zainteresuje raczej młodego rodzica. Natomiast szerszy pakiet świadczeń medycznych może okazać się lepszym „motywatorem” dla pracownika dojrzalszego.

Dla każdego coś innego

Problem z wdrażaniem systemów motywacyjnych najczęściej polega na trudności w określeniu tego, co motywuje daną osobę. Dlatego jeśli pracownikowi umożliwi się wybór „premii” z pewnego zakresu opcji – problem rozwiąże się sam. Kluczowe jest jednak zbadanie populacji firmy, aby zawęzić pakiet ofert do racjonalnego przedziału. W jednej z firm, w których wprowadzano ten system osoba odpowiedzialna zdała się na swoje wyczucie i znajomość pracowników. Samodzielnie podjęła decyzję o wprowadzeniu w ramach „motywujących bonusów” szerokiej gamy wycieczek, ponieważ zbliżały się wakacje. Efekty jednak okazały się mierne. Warto więc zastanowić się dlaczego. Przeprowadzone wśród pracowników ankiety wykazały, że wielu pracowników planowało spędzić urlopy na działkach lub remontując domy i mieszkania. Dlatego też strzałem w dziesiątkę mogło okazać się raczej nawiązanie współpracy rabatowej z marketem budowlanym. Po wprowadzeniu takiego rozwiązania satysfakcja pracowników wzrosła, a ponadto pracodawca za uzyskanie dodatkowych rabatów dla pracowników, nie poniósł żadnych kosztów.

https://gazeta-msp.pl/?id=pokaz_artykul&indeks_artykulu=5359

 

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 10(55)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum