Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Mali mogą więcej - nowe możliwości dla małych przedsiębiorstw >>

Mali mogą więcej - nowe możliwości dla małych przedsiębiorstw

E-rekrutacja

Znalezienie dobrego pracownika jest procesem czasochłonnym i może stanowić niełatwe zadanie, nawet dla doradcy personalnego. Proces ten jest jeszcze większym wyzwaniem dla właściciela małej firmy, który rekrutację musi prowadzić zwykle osobiście.

Marta Krauze, manager otoPraca.pl, serwisu rekrutacyjnego Grupy Allegro

Portale rekrutacyjne są idealnym rozwiązaniem dla małych oraz średnich firm. W ich przypadku obowiązek szukania pracowników zwykle spada na właściciela lub jednego z pracowników. Wówczas na rekrutację – traktowaną w takim przypadku jako zajęcie dodatkowe – nie starcza czasu. Serwisy rekrutacyjne dysponują prostymi i wygodnymi narzędziami, tworzonymi po to, aby nawet osobę nieposiadającą odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, przeprowadzić przez proces rekrutacyjny szybko i „bezboleśnie”.
Co więcej, dzięki serwisom rekrutacyjnym małe firmy zyskały nowy kanał dotarcia do pracowników. Korzystanie z bazy profili zawodowych użytkowników oraz możliwość ich subskrypcji sprawiają, że firmy niskim nakładem pracy i zaangażowania mogą wyjść z ofertą bezpośrednio do kandydata.
Szukanie pracownika przez Internet pozwala również dotrzeć z ogłoszeniem do znacząco większej liczby odbiorców. W przypadku ofert znajdujących się w naszym portalu, dostęp do nich ma dodatkowo 10 mln użytkowników serwisu Allegro. Współpracujemy także z jednym z najczęściej odwiedzanych portali internetowych w Polsce – wp.pl. Wynajęcie agencji pracy to rozwiązanie, na które mogą pozwolić sobie jedynie duże przedsiębiorstwa. Dla małych i średnich firm zatrudnienie nawet jednego specjalisty ds. rekrutacji może okazać się nieopłacalne.
Z pomocą przychodzą dostępne dziś liczne narzędzia internetowe. Dzięki ich wykorzystaniu, proces rekrutacyjny jest łatwiejszy, szybszy i bardziej efektywny. Od kilku lat funkcjonują na rynku wirtualne giełdy pracy, które okazują się nieocenionym wsparciem zarówno na etapie tworzenia ogłoszenia czy wyszukiwania kandydatów, jak również zarządzania nadsyłanymi aplikacjami.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Portale rekrutacyjne to nie tylko baza potencjalnych pracowników, ale również platforma komunikacji z kandydatami oraz narzędzia do zarządzania nadsyłanymi aplikacjami.
Możliwość samodzielnego dodawania ogłoszeń oraz stosowanie gotowych szablonów to prosty i szybki sposób na stworzenie oferty. Co więcej, może się ona pojawić w serwisie nawet kilka minut po podjęciu decyzji o zatrudnieniu nowego pracownika. Umieszczone w sieci ogłoszenie ma większy zasięg, niż jego prasowy odpowiednik. Po pierwsze, już kilka milionów użytkowników szuka pracy za pośrednictwem portali rekrutacyjnych. Po drugie, oferta w portalu może być aktywna przez kilka dni, a nawet tygodni – tak długo, jak określi to firma. Po trzecie, pojawiające się w serwisie ogłoszenia regularnie przesyłane są mailem do użytkowników, którzy chcą być na bieżąco z nowymi ofertami.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(101)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum