Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Opór wobec zmian >>

Opór wobec zmian

Zarządzanie zmianami na przykładzie firmy teleinformatycznej

Czy zmiany są koniecznym elementem życia przedsiębiorstwa? Tak, jeżeli firma chce pozostać konkurencyjna i iść z duchem dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. O tym, jak skutecznie przeprowadzać wielkie firmowe zmiany na przykładzie firmy teleinformatycznej mówi dr inż. Artur Pajkert, specjalista ds. zarządzania.
Umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków na rynku to jeden z elementów wychodzenia naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów. Mimo oczywistej potrzeby zmian i unowocześniania funkcjonowania przedsiębiorstwa, ich przeprowadzanie nie należy do najłatwiejszych procesów, a próby wprowadzenia mniejszych lub większych przeobrażeń niejednokrotnie napotykają trudny do pokonania opór ze strony pracowników i najbliższego otoczenia.

Trudności na drodze do zmian

Jak słusznie zauważyli klasycy zarządzania, udane wprowadzanie nowych rozwiązań w dużej mierze zależy od stopnia zaangażowania emocjonalnego członków organizacji wobec dokonywanego przeobrażenia. Stąd pojęcie „oporu wobec zmiany”, często spotykane w firmach, w których pracownicy czy kadra menedżerska wręcz „okopują się” na swoich stanowiskach, wszelkie zmiany postrzegając jako personalne zagrożenie.
Kluczem do pokonania oporu staje się uświadamianie wszystkim zaangażowanym, że zmiana jest potrzebna i korzystna dla każdej ze stron. Należy zdać sobie i pracownikom sprawę, że stagnacja w dłuższym czasie to skazanie przedsiębiorstwa na ekonomiczną klęskę. To właśnie dynamika dokonujących się w otoczeniu zmian wymusza na przedsiębiorstwach konieczność podejmowania konkretnych działań nastawionych na jutro. Wymusza? A może jednak mobilizuje, aby być lepszą, bardziej konkurencyjną i innowacyjną?

Na przykładzie zmian w firmie Ogicom, dostawcy rozwiązań internetowych dla biznesu, mówił dr inż. Artur Pajkert, specjalista ds. zarządzania
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(101)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum