Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Telefon od... wierzyciela >>

Telefon od... wierzyciela

Narzędzia marketingu bezpośredniego w rękach windykatora

Miarą nowoczesnej windykacji nie jest zmuszenie kontrahenta do spłaty zaległości, ale doprowadzenie do stanu, w którym dłużnik sam wykaże chęć uregulowania długu. A co interesuje klienta firmy windykacyjnej? Przede wszystkim skuteczność działania. A gdzie w tym wszystkim miejsce na narzędzia marketingu bezpośredniego?
Nielojalni kontrahenci niewywiązujący się z podjętych zobowiązań finansowych – nie płacący w ogóle lub znacząco spóźniający się z terminowymi wpłatami – to zjawisko dość powszechne. Z badań wynika, że najwięcej problemów z płatnościami mają małe i średnie przedsiębiorstwa – tutaj wystarczy kilka niezapłaconych faktur na dużą kwotę, aby stracić płynność finansową. Co gorsze, małą firmę taka sytuacja może doprowadzić nawet do bankructwa.
Ściągnięcie należności od dłużnika to nie lada wyzwanie. Dlatego po wyczerpaniu wszystkich dostępnych metod i środków, klienci najczęściej zwracają się o pomoc do firm windykacyjnych. Od nich oczekują skutecznego działania i konkretnych efektów w postaci uregulowania zadłużenia przez nielojalnego kontrahenta.
Pracownicy profesjonalnych firm windykacyjnych wykonują setki rozmów telefonicznych dziennie, wysyłają niezliczone ilości monitów, wezwań, a nawet SMS-ów. Pracują z bardzo specyficznym i trudnym w kontakcie odbiorcą – dłużnikiem, który czasem nie wykazuje nawet chęci spłacenia powstałych zaległości. Praca windykatora nie należy zatem do najłatwiejszych – wymaga cierpliwości, uporu i determinacji w działaniu. Nie mniej istotne są także narzędzia wykorzystywane przez firmy windykacyjne w codziennej pracy. Jednymi ze skuteczniejszych kanałów nowoczesnej komunikacji z dłużnikami są narzędzia marketingu bezpośredniego – wiadomości voice (głosowe) oraz SMS-owe.

Telefon od wierzyciela

Wiadomości głosowe spotykają się z coraz większym uznaniem firm windykacyjnych ze względu na swój wpływowy charakter i relatywnie niski koszt w stosunku do konieczności wykonania połączenia przez windykatora. Co istotne, mogą być kierowane zarówno na telefony komórkowe, jak i stacjonarne. W przypadku nawiązania połączenia, wiadomość zostaje automatycznie odtworzona dłużnikowi, a co więcej – umożliwia połączenie np. z działem rozliczeń w celu wyjaśnienia zaistniałego problemu. Regularna wysyłka wiadomości głosowych przypominających np. o obowiązku dokonania wpłaty z całą pewnością pomaga wyrabiać dyscyplinę płatniczą u dłużników.

Autor: product manager platformy komunikacyjnej Redlink.pl
Vercom Sp. z o.o.
mail: biuro@redlink.pl
telefon: 61 622 24 22
faks: 61 622 24 19
www.redlink.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 10(102)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: wierzytelności | windykacja

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum