
Kobiety są bardziej innowacyjne i przedsiębiorcze
Czy przedsiębiorczość ma płeć?
Aktywność, otwartość na innowacje, niezależność i komunikatywność to główne atuty kobiet prowadzących własne firmy. Doceniamy elastyczne godziny pracy i umiemy je dobrze zagospodarować. Chętnie i efektywnie korzystamy z nowoczesnych rozwiązań i technologii, które traktujemy jak sprzymierzeńców w rozwoju naszej działalności. Więcej rozmawiamy i słuchamy, a naszym sposobem na sukces jest komunikacja. Jesteśmy optymistkami, wierzymy w nasze możliwości już w momencie zakładania własnego biznesu.
Tak wygląda przedsiębiorczość kobiet na podstawie badań małych firm, zrealizowanych na zlecenie UPC Polska, dostawcy usług telekomunikacyjnych dla biznesu.
Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce
Sektor MSP i mikroprzedsiębiorstw to 99,8 proc. ogólnej liczby firm funkcjonujących aktualnie na Polskim rynku. Co ważne, te firmy wytwarzają prawie 50 proc. produktu krajowego brutto. Wśród tych firm 40 proc. prowadzonych jest przez kobiety.
Niezależność przede wszystkim
Jak wynika z badania, dla kobiet największe znaczenie ma niezależność, która jest głównym motywatorem do prowadzenia własnej działalności. Choć jest to istotna wartość także dla męskiej części społeczeństwa, nie jest ceniona przez nich tak wysoko (77 proc. kobiety i 68 proc. mężczyźni). Kolejnym powodem, który kobiety biorące udział w badaniu uznały za bardzo istotny, jest elastyczność godzin pracy (55 proc. kobiety i 38 proc. mężczyźni) – jest ona idealnym rozwiązaniem dającym możliwość pogodzenia życia rodzinnego oraz pasji z rozwojem zawodowym. Pasje są wysoko stawiane przez kobiety w hierarchii ważności – właścicielki firm chcą wykonywać pracę zgodną z ich zainteresowaniami (55 proc. kobiety i 38 proc. mężczyźni). To ewidentny dowód na to, że kobiety mają bardziej sprecyzowane oczekiwania, jak również dużą świadomość swoich potrzeb.
Kobiety aktywniej prowadzą swoje firmy. Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że panie potrafią lepiej organizować pracę i zarządzać czasem. Wyniki naszego panelu potwierdzają również, że kobiety są bardziej innowacyjne i przedsiębiorcze, niż mężczyźni. Mają wiarę w powodzenie swojego biznesu już w momencie jego zakładania, jak również potem osiągają większą satysfakcję jako niezależni przedsiębiorcy – mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. komunikacji, UPC Polska.
Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce
Sektor MSP i mikroprzedsiębiorstw to 99,8 proc. ogólnej liczby firm funkcjonujących aktualnie na Polskim rynku. Co ważne, te firmy wytwarzają prawie 50 proc. produktu krajowego brutto. Wśród tych firm 40 proc. prowadzonych jest przez kobiety.
Niezależność przede wszystkim
Jak wynika z badania, dla kobiet największe znaczenie ma niezależność, która jest głównym motywatorem do prowadzenia własnej działalności. Choć jest to istotna wartość także dla męskiej części społeczeństwa, nie jest ceniona przez nich tak wysoko (77 proc. kobiety i 68 proc. mężczyźni). Kolejnym powodem, który kobiety biorące udział w badaniu uznały za bardzo istotny, jest elastyczność godzin pracy (55 proc. kobiety i 38 proc. mężczyźni) – jest ona idealnym rozwiązaniem dającym możliwość pogodzenia życia rodzinnego oraz pasji z rozwojem zawodowym. Pasje są wysoko stawiane przez kobiety w hierarchii ważności – właścicielki firm chcą wykonywać pracę zgodną z ich zainteresowaniami (55 proc. kobiety i 38 proc. mężczyźni). To ewidentny dowód na to, że kobiety mają bardziej sprecyzowane oczekiwania, jak również dużą świadomość swoich potrzeb.
Kobiety aktywniej prowadzą swoje firmy. Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że panie potrafią lepiej organizować pracę i zarządzać czasem. Wyniki naszego panelu potwierdzają również, że kobiety są bardziej innowacyjne i przedsiębiorcze, niż mężczyźni. Mają wiarę w powodzenie swojego biznesu już w momencie jego zakładania, jak również potem osiągają większą satysfakcję jako niezależni przedsiębiorcy – mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. komunikacji, UPC Polska.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 11(103)2010 ![]() Zobacz więcej na temat: przedsiębiorcza mama | kobieta w pracy | kobieta w biznesie | kobieta przedsiębiorcza |