Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Jak zarabiać dzięki swojej stronie internetowej >>

Jak zarabiać dzięki swojej stronie internetowej

ABC reklamy w Internecie, część 4.

Polski biznes internetowy zazwyczaj zaczynał od kwoty, za którą nie kupi się nawet pełnoletniego auta. Dzisiejsi potentaci polskiej sieci – portale takie jak Fotka.pl, o2.pl, nk.pl (dawniej Nasza-Klasa.pl) – to autorskie dzieła studentów-zapaleńców, którzy e-biznes zaczynali od zrzutki pieniędzy odkładanych ze stypendiów. Jednak dzięki oryginalnemu pomysłowi, mało pokaźny finansowy kapitał startowy potrafili z sukcesem pomnożyć.
Chociaż boom na portale internetowe jest już za nami, w polskiej sieci nadal można zarobić spore pieniądze. Według raportów takich jak AdStandard, Internet stał się w 2009 r. drugim (po telewizji) najważniejszym medium pod względem wartości budżetów reklamowych (12,7 proc. wydatków na reklamę ogółem). Jest więc o co walczyć.
Znaczenie Internetu dla reklamy na pewno nie będzie spadać. Prognozy analityków zakładają, że sieć w Polsce osiągnie w 2010 r. udział w rynku reklamowym na poziomie zbliżonym do światowego – 13,5 proc. wartości budżetów. Największe budżety na Internet przeznaczane są wciąż przez branżę finansową (13 proc.) oraz telekomunikacyjną (9-10 proc.).

Znajdź niszę

Jak zatem stworzyć stronę, która przyniesie nam fortunę? W pierwszej kolejności trzeba skupić się na wymyśleniu unikalnego pomysłu lub zagospodarowaniu niewykorzystanej luki na rynku. Dziś, gdy istniejące od lat portale trafiają z różnorodną tematyką do szerokiego grona ludzi i zwykle zarabiają miliony, większe szanse daje raczej skupienie się na znalezieniu niszy, która nie jest eksploatowana i dotarciu do sprecyzowanej grupy jej odbiorców – mówi Piotr Kasprzycki, twórca Ad4Mass.pl, systemu do zarządzania reklamą w Internecie.
Świetny pomysł na witrynę to dopiero pierwszy krok. Kolejne wiążą się już z wydatkami. W pierwszej kolejności musimy skupić się na porządnym wykonaniu witryny. Tutaj już dobre chęci i genialne pomysły nie wystarczą, potrzebne są fachowa wiedza i umiejętności. Pamiętajmy, że nic bardziej nie zniechęca potencjalnych czytelników – a co za tym idzie również i reklamodawców – niż amatorsko przygotowana strona. Jeżeli więc samemu nie ma się pojęcia o projektowaniu stron, wykonywaniu grafiki czy też np. programowaniu w języku flash, warto zlecić to specjalistom zajmującym się taką działalnością profesjonalnie. Jest ich na rynku jest coraz więcej, dzięki czemu rośnie konkurencyjność, a ceny spadają.
Następnym, bardzo ważnym krokiem jest wypromowanie swojego serwisu. Nawet najoryginalniejszy pomysł i najlepsze wykonanie mogą okazać się nic nie warte bez odpowiednich działań reklamowo-marketingowych. Możliwości promocji jest naprawdę mnóstwo. Zaczynając od mass-mailingu, marketingu szeptanego, poprzez działania z zakresu public relations, aż po wykorzystanie reklam displayowych. Jest to oczywiście związane z pewnymi kosztami, jednak trzeba pamiętać, że jeśli dzięki swojej stronie chcemy zarabiać, kluczowe jest pozyskanie czytelników i klientów. Bez nich nasza witryna będzie po prostu bezwartościowa dla reklamodawców. Zamiast źródłem dochodów, pozostanie w praktyce naszym hobby.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(105)2011


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: abc reklamy w internecie | jak zarabiać na swojej stronie www | zarabiaj na stronie www

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum