Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Marketing w internetowej chmurze >>

Marketing w internetowej chmurze

Marketing w firmie

Myślenie o marketingu w Internecie w kategorii stron Internetowych przestaje być aktualne. Dziś sieć przypomina bardziej bezgraniczny zbiór połączonych ze sobą informacji, dlatego coraz częściej mówi się o ekosystemach mediowych lub prościej – o chmurach informacyjnych. Konsumenci zanurzyli się już w te chmury po uszy – ale czy marketerzy są gotowi przyjąć nowe zasady gry?

Michał Siejak, Dyr. Zarządzający 6ix Word of Mouth Marketing, Managing partner NuOrder Sp. z o.o, Wykładowca NuOrder Academy
Kontent bezkresny

Wartość marketingową Internetu wyznacza dziś przede wszystkim swobodny dostęp różnych form contentu, czyli informacji takich jak opinie, komentarze, zdjęcia, filmy, multimedia. Tylko użytkownicy Facebooka generują miesięcznie 25 miliardów contentu miesięcznie. To sześciokrotnie więcej niż przed rokiem! A przecież Facebook jest tylko wycinkiem bezkresnej rzeczywistości mediowej XXI w.
To właśnie możliwość gromadzenia w sieci contentu i swobodny dostęp do niego (np. z pomocą wyszukiwarek) w dużym uproszczeniu nazywamy chmurą informacyjną (ang. Cloud Computing). Choć termin wprowadzono już w latach 60. (dotyczył on wówczas sfery technologicznej systemów informatycznych), dziś wiele wskazuje, że „chmura” stanie się jednym z najgłośniejszych trendów marketingowych 2011 r.!

Marki w chmurze

Warto zainteresować się tym, o czym mówią i piszą Internauci, bo w morzu contentu nie brakuje opiniotwórczych wypowiedzi dotyczących marek, produktów i firm – czyli wszystkiego, co odgrywa kluczową rolę w procesie decyzyjnym konsumenta!
Aby zobrazować, o jakiej wartości biznesowej mowa, warto spojrzeć na liczby – wg badania Internautów opublikowanego przez Econsultancy, trzech na czterech respondentów uważa opinię przyjaciół i znajomych za najbardziej wpływowy czynnik decyzyjny w procesie zakupowym, dziewięciu na dziesięciu Internautów ufa rekomendacjom znajomych w sieci, natomiast siedmiu na dziesięciu ufa nawet nieznajomym Internautom! To potężna siła opiniotwórcza, która może doprowadzić konsumentów do masowego zachwytu marką, ale też sprawić wiele problemów marketerom, którzy zignorują naturę Internetu.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(105)2011


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: cloud computing | marketing w chmurze internetowej | marketing w internetowej chmurze

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum