Marketing w internetowej chmurze
Marketing w firmie

Michał Siejak, Dyr. Zarządzający 6ix Word of Mouth Marketing, Managing partner NuOrder Sp. z o.o, Wykładowca NuOrder Academy
Kontent bezkresny
Wartość marketingową Internetu wyznacza dziś przede wszystkim swobodny dostęp różnych form contentu, czyli informacji takich jak opinie, komentarze, zdjęcia, filmy, multimedia. Tylko użytkownicy Facebooka generują miesięcznie 25 miliardów contentu miesięcznie. To sześciokrotnie więcej niż przed rokiem! A przecież Facebook jest tylko wycinkiem bezkresnej rzeczywistości mediowej XXI w.
To właśnie możliwość gromadzenia w sieci contentu i swobodny dostęp do niego (np. z pomocą wyszukiwarek) w dużym uproszczeniu nazywamy chmurą informacyjną (ang. Cloud Computing). Choć termin wprowadzono już w latach 60. (dotyczył on wówczas sfery technologicznej systemów informatycznych), dziś wiele wskazuje, że „chmura” stanie się jednym z najgłośniejszych trendów marketingowych 2011 r.!
Marki w chmurze
Warto zainteresować się tym, o czym mówią i piszą Internauci, bo w morzu contentu nie brakuje opiniotwórczych wypowiedzi dotyczących marek, produktów i firm – czyli wszystkiego, co odgrywa kluczową rolę w procesie decyzyjnym konsumenta!
Aby zobrazować, o jakiej wartości biznesowej mowa, warto spojrzeć na liczby – wg badania Internautów opublikowanego przez Econsultancy, trzech na czterech respondentów uważa opinię przyjaciół i znajomych za najbardziej wpływowy czynnik decyzyjny w procesie zakupowym, dziewięciu na dziesięciu Internautów ufa rekomendacjom znajomych w sieci, natomiast siedmiu na dziesięciu ufa nawet nieznajomym Internautom! To potężna siła opiniotwórcza, która może doprowadzić konsumentów do masowego zachwytu marką, ale też sprawić wiele problemów marketerom, którzy zignorują naturę Internetu.
Wartość marketingową Internetu wyznacza dziś przede wszystkim swobodny dostęp różnych form contentu, czyli informacji takich jak opinie, komentarze, zdjęcia, filmy, multimedia. Tylko użytkownicy Facebooka generują miesięcznie 25 miliardów contentu miesięcznie. To sześciokrotnie więcej niż przed rokiem! A przecież Facebook jest tylko wycinkiem bezkresnej rzeczywistości mediowej XXI w.

Marki w chmurze
Warto zainteresować się tym, o czym mówią i piszą Internauci, bo w morzu contentu nie brakuje opiniotwórczych wypowiedzi dotyczących marek, produktów i firm – czyli wszystkiego, co odgrywa kluczową rolę w procesie decyzyjnym konsumenta!
Aby zobrazować, o jakiej wartości biznesowej mowa, warto spojrzeć na liczby – wg badania Internautów opublikowanego przez Econsultancy, trzech na czterech respondentów uważa opinię przyjaciół i znajomych za najbardziej wpływowy czynnik decyzyjny w procesie zakupowym, dziewięciu na dziesięciu Internautów ufa rekomendacjom znajomych w sieci, natomiast siedmiu na dziesięciu ufa nawet nieznajomym Internautom! To potężna siła opiniotwórcza, która może doprowadzić konsumentów do masowego zachwytu marką, ale też sprawić wiele problemów marketerom, którzy zignorują naturę Internetu.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 1(105)2011 ![]() Zobacz więcej na temat: cloud computing | marketing w chmurze internetowej | marketing w internetowej chmurze |