Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Dotacja z Unii Europejskiej, i co dalej? >>

Dotacja z Unii Europejskiej, i co dalej?

Finansowanie marketingu z dotacji unijnych

Otrzymanie dotacji z Unii Europejskiej to pierwszy krok do rozwoju prowadzonego biznesu. Z uwagi na to, że efekty należy utrzymać jeszcze przez kilka lat po zakończeniu projektu, tym istotniejsze jest spożytkowanie uzyskanych funduszów na działania, które przyniosą długofalowe skutki. Czyli jakie?
Aby utrzymać zakładane efekty, takie jak np. wzrost zatrudnienia, poziomu przychodu, wielkości sprzedaży, liczby przeprowadzonych szkoleń, programów edukacyjnych, itp., konieczne są odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone działania promocyjne. Ich celem jest nie tylko doprowadzenie do wzrostu rozpoznawalności marki i ugruntowania pozycji firmy na rynku, ale także wpłynięcie na rozwój sprzedaży i zwiększenie osiąganych przychodów.
Nie trzeba nikogo przekonywać, że to właśnie marketing stanowi newralgiczny punkt strategii rozwoju każdej firmy, szczególnie jeżeli wprowadzamy na rynek nową usługę lub produkt. Już na początku działalności należy dokładnie przemyśleć swoje cele oraz grupy docelowe i w zależności od budżetu zaplanować promocję oferty. W końcu skuteczna i wydajna reklama z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi to jeden z głównych elementów składających się na osiąganie sukcesów sprzedażowych.

Ważne! To, co najistotniejsze to wybór odpowiedniej formy promocji, dostosowanej do potrzeb, oczekiwań, grupy docelowej i posiadanego budżetu.

Marketing tanim kosztem

Żyjemy w erze konsumenta, który chce być traktowany indywidualnie, ze zrozumieniem własnych potrzeb i oczekiwań. Reklama masowa nie zaspokoi tych pragnień, ponieważ klient szuka przede wszystkim interakcji. Nie chce biernie oglądać przekazów promocyjnych. Nie bez przyczyny to właśnie konsument został wybrany przez WHO najbardziej wpływowym graczem gospodarki światowej, a tytuł Człowieka Roku – osoby która najbardziej zasłużyła się dla historii świata – nadawany przez amerykański tygodnik Time w 2006 roku przypadł członkom społeczności internetowych.
Odpowiedzią na potrzeby konsumenta ma być marketing bezpośredni – jedno z najtańszych narzędzi promocji, szczególnie przy bilansie skuteczności i wydajności w stosunku do ceny, jaką przyjdzie zapłacić za tego typu kampanie. Jest to szczególnie ważne przy realizacji budżetu uzyskanego ze środków unijnych, ponieważ efekty prac muszą być utrzymane do pięciu lat od zakończenia projektu. Narzędzia marketingu bezpośredniego nie dość, że pozwalają precyzyjnie trafić do indywidualnego i biznesowego klienta, to kosztują nieporównywalnie mniej, stanowiąc jednocześnie coraz większą konkurencję wobec tradycyjnych przekazów reklamowych.

Skutki w wymiarze wieloletnim

Realizując środki uzyskane z funduszy Unii Europejskiej firmy muszą mieć pewność, że inwestycja w działania marketingowe przyniesie długofalowe skutki – w końcu zakładany poziom rozwoju należy utrzymać jeszcze kilka lat po zakończeniu procesu. Jak tłumaczą specjaliści ds. marketingu bezpośredniego, inwestycja w kampanie promocyjne oparte na takich narzędziach, jak wiadomości SMS-owe, mailowe, faksowe czy głosowe to opłacalny krok ze względu na relatywnie niskie koszty pozwalające na prowadzenie kampanii przez długi czas.
Niezwykle istotna jest także możliwość zmierzenia efektów prowadzonych kampanii oraz stała kontrola nad ponoszonymi kosztami. Statystyki dostarczane po zrealizowanym działaniu pozwalają dokładnie określić, do ilu osób dotarła kampania, ilu z nich odsłuchało wiadomość głosową, odczytało SMS-a czy faks, a także kliknęło w link umieszczony w newsletterze czy innej przesyłce reklamowej dystrybuowanej w formie maila. To niezwykle pomocne dane, które pozwalają m.in. ponowić kampanię do całości odbiorców lub jedynie tych, którzy wykazali zainteresowanie przekazem lub nie wykazali go wcale.
Kampanie oparte na marketingu bezpośrednim pozwalają na osiągnięcie jeszcze jednego celu, ważnego z punktu widzenia oczekiwań Unii Europejskiej – kreowanie trwałych relacji z klientem, zacieśnianie, wzmacnianie więzi i budowanie lojalności wobec marki. Jest to możliwe dzięki trzem czynnikom: możliwości wynajmu baz danych według dowolnie określonych kryteriów charakterystycznych dla danej grupy docelowej, możliwości personalizacji przekazów (np. tytułowania każdego maila w sposób automatyczny, tak aby zaczynał się od imiennego pozdrowienia adresata) oraz systematyczności, czyli prowadzeniu kampanii nie jednorazowo, ale regularnie, np. w odstępie kilkudniowym lub tygodniowym.

SMS-owy przypominacz

Jednym z narządzi proponowanych w ramach kampanii marketingowych jest wiadomość SMS. To idealny sposób na wysyłkę krótkich haseł reklamowych, zachęcających do zapoznania się ze szczegółami oferty pod podanym adresem strony internetowej. Drogą SMS-ową można rozsyłać indywidualne kody rabatowe, uprawniające np. do zniżki, lub informować o aktualnych ofertach promocyjnych. Ponadto wiadomości SMS okazują się skutecznym sposobem na wysyłkę przypomnień, np. o zbliżającym się terminie zapłaty czy ilości naliczonych odsetek.

Kuszący mailing

Wiadomości e-mail, w porównaniu do innych typów wiadomości, pozwalają na szerszy przekaz. Mailing może oczarować nie tylko starannie wypracowaną treścią, przedstawiającą bieżącą ofertę i aktualne promocje, ale także barwną oprawą graficzną, kolorowymi zdjęciami i kuszącymi przyciskami, zachęcającymi do kliknięcia.

Stary, dobry faks

Wydawać by się mogło, iż wiadomości faksowe odchodzą w zapomnienie, wypierane przez nowoczesne metody komunikacji internetowej. Nic bardziej mylnego! Faksy wciąż świetnie się sprawdzają, będąc niezawodnym narzędziem komunikacji biznesowej. Tym sposobem można informować m.in. o nowych produktach – przedstawiać ich szczegóły, cenę, załączyć formularz zamówienia.

Voicemail dla nowoczesnych

Wiadomości głosowe posiadają ogromny potencjał, choć to wciąż mało popularny kanał komunikacji. Tzw. voicemail (SMS głosowy) wywiera duży wpływ na odbiorcę, skłaniając go do podjęcia określonej reakcji. Dodatkowo odbiorca wiadomości głosowej może po naciśnięciu konkretnego przycisku połączyć się z konsultantem infolinii w celu zapoznania się ze szczegółami oferty.

Kilka słów na zakończenie

Narzędzia dostarczane w ramach marketingu bezpośredniego to odpowiedź na potrzeby praktycznie każdej branży, niezależnie od tego czy przedmiotem promocji będzie sklep internetowy, nowy program komputerowy, oferta szkoleniowa czy usługa niedostępna do tej pory na rynku. Należy pamiętać, że to w końcu reklama jest dźwignią handlu, a konsument motorem napędowym gospodarki.

Tomasz Pakulski, firma Vercom, product manager platformy REDlink
61 622 24 22
biuro@redlink.pl
www.redlink.pl


nr 3(107)2011


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: UE | dotacja z UE | marketing za pieniądze z unii

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum