Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Podsumowanie rynku leasingu za rok 2010 i prognozy na 2011 >>

Podsumowanie rynku leasingu za rok 2010 i prognozy na 2011

Rynek leasingu w Polsce

Jak podaje Związek Polskiego Leasingu, cała branża leasingowa sfinansowała w 2010 r. ponad 140 tysięcy pojazdów o wartości blisko 16 mld zł, co daje wzrost o ponad 30 proc. wobec roku 2009. Miniony rok przyniósł widoczne i długo oczekiwane ożywienie branży. Głównymi filarami wzrostu były samochody osobowe – głównie „auta z kratką” oraz pojazdy ciężarowe. Tak dobre wyniki dowodzą stabilizacji gospodarczej w Polsce i pozwalają nam wierzyć, że kryzys jest już za nami.

Witold Potocki
Dyrektor Ds. Rozwoju Masterlease
Na tle spektakularnych wzrostów branży my również odnotowaliśmy sukcesy. Rok 2010 zakończyliśmy na 5. pozycji w leasingu samochodów osobowych i dostawczych (pod względem ilości) z udziałem w rynku na poziomie 6,34 proc. W leasingu samochodów do 3,5 tony sfinansowaliśmy flotę 7000 aut o łącznej wartości ponad 420 mln zł.
Miniony rok był dla nas pracowity i owocny. Pozyskaliśmy nowych partnerów, przy udziale których dokonaliśmy największego wykupu menedżerskiego w Europie Centralnej i Wschodniej, nasze obligacje zadebiutowały na Catalyst, jesteśmy najlepiej dokapitalizowaną spółką z sektora CFM w tym rejonie Europy. Powołaliśmy kolejne programy vendorskie z markami SEAT i Hyundai. Naszym celem jest intensywna promocja programów vendorskich oraz szerokie dotarcie z usługami złożonymi typu FSL do mikro, małych i średnich firm. Działamy pełną parą.
Liczymy, że rok 2011 będzie dla branży leasingowej bardziej ustabilizowany pod kątem zmian prawnych i podatkowych. To pozwoli przedsiębiorcom korzystającym z leasingu i wynajmu długoterminowego oraz firmom z naszej branży odetchnąć po dość nerwowej końcówce 2010 r. i przygotować długofalową politykę flotową, nowe zakupy aut lub wymianę części parku.
Polscy przedsiębiorcy, szczególnie z sektora MSP, coraz częściej doceniają leasing z pakietem usług dodatkowych oraz wynajem. Dostrzegają ich wymierne korzyści oraz fakt, że nie jest to oferta dedykowana wyłącznie korporacjom liczącym setki aut. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju usług leasingowych i flotowych jest właśnie dotarcie z ich ofertą do sektora średnich i mniejszych firm. Tkwi tam ogromny potencjał, na którym chcemy się skoncentrować.


nr 3(107)2011


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum