Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Oferta skrojona na miarę oczekiwań >>

Oferta skrojona na miarę oczekiwań

Obsługa klientów VIP

Komfort, gwarancja jakości, oszczędność czasu – co jeszcze przyciąga najzamożniejszych klientów? Oto krótka charakterystyka rynku obsługi klientów VIP w Polsce.
Nie ma wątpliwości, że płacąc – wymagamy. Zazwyczaj im większą kwotę mamy do dyspozycji, tym bardziej rosną nasze oczekiwania. Na tym także opiera się istota obsługi majętnych klientów – oferta musi być dopasowana do ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
Dane z ostatnich lat pokazują, że Polacy sukcesywnie się bogacą. Do europejskiej czołówki nam daleko – według raportu przygotowanego przez Credit Suisse w 2010 r., średni majątek dorosłego Polaka to 28,6 tys. dol. To niebagatelna różnica w stosunku do liderów zestawienia, Szwajcarów – tam szacowana średnia wysokość majątku to 372 tys. dol. W rankingu wyprzedzili nas także Czesi z kwotą 31 tys. dol.

Dedykowane dla...

Rynek produktów luksusowych w Polsce systematycznie się powiększa – obecnie jest jednym z najbardziej obiecujących w Europie. Oferta dedykowana dla najzamożniejszych klientów to szerokie spektrum tak usług, jak również produktów. Dostosowana do klientów o najwyższych wymaganiach musi spełniać przede wszystkim jedną zasadę – gwarantować najwyższą jakość. To przekłada się oczywiście na cenę produktu. Najbardziej wymagający klienci potrzebują stosownej opieki. Dla wielu przedsiębiorstw obsługa klienta VIP to niejednokrotnie priorytet. Powstały również firmy oferujące kompleksową obsługę osób zamożnych – od organizacji wypoczynku, po ochronę i konsulting.

Bankowość prywatna

Szczególnie w sektorze bankowości, klienci o zasobnych portfelach potrzebują wyspecjalizowanej opieki, a coraz częściej także indywidualnie dobranej do nich oferty. Wiele banków posiada szeroki wachlarz usług skierowanych jedynie dla klientów z wyższej półki. Ideą private banking jest dostarczanie im kompleksowych usług – głównie finansowych, ale nie tylko. Częstym zjawiskiem jest posiadanie doradcy zajmującego się rozwiązaniami indywidualnymi w zarządzaniu majątkiem – klient powierza zarządzanie swoimi aktywami ekspertowi, zdając się na jego profesjonalizm i doświadczenie. Usługa ta cieszy się wyjątkową popularnością, ponieważ pozwala biznesmenom oszczędzić czas, a przede wszystkim pomnożyć zyski. Klient może także uzyskać pomoc ekspertów w konkretnych dziedzinach – doradztwa podatkowego, funduszy inwestycyjnych, lokat strukturyzowanych czy zarządzania nieruchomościami, a także spraw prawno spadkowych. Interesującym rodzajem usługi jest także art banking, czyli doradztwo przy inwestycjach w sztukę. Dostępne jest również doradztwo związane z usługami medycznymi, turystyką czy działalnością filantropijną.
Kto może skorzystać z oferty private banking? Reguła mówi o osobach fizycznych, które dysponują odpowiednio wysokimi aktywami finansowymi. Okazuje się jednak, że standardy w tej kwestii w Polsce i na świecie znacznie się różnią. Pierwotnie przyjętym światowym progiem jest kwota 1 mln dol. Dla największych banków europejskich kwoty te to 500 tys. franków szwajcarskich dla Credit Suisse i 500 tys. funtów brytyjskich dla Barclays Private Bank. W Polsce oferta ta dostosowana jest jednak do rodzimych biznesmenów. Niektóre banki oferują usługi indywidualnego doradcy już przy osiągnięciu pułapu 15 tys. zł miesięcznych wpływów. Przy takich sumach nie można jednak oczekiwać szeroko rozbudowanej oferty banku, a jedynie doradztwa strategicznego w zarządzaniu majątkiem.

Najbardziej poszukiwane produkty

Obok usług finansowych, warty uwagi jest sektor motoryzacyjny, w którym oferta produktów luksusowych skierowanych dla osób najzamożniejszych jest szeroka, a przy tym stanowi dobry przykład odpowiedniej obsługi klientów VIP. Mogą oni skorzystać z wielu udogodnień i  kompleksowego serwisu.
Producenci luksusowych marek samochodów mają w swojej ofercie szczególne propozycje dla najzamożniejszych klientów. Oprócz standardowej oferty serwisowej dostępne są także specjalne pakiety typu all inclusive, które w ramach jednej opłaty umożliwiają przegląd, serwisowanie i usługi naprawcze w całym okresie obowiązywania umowy pomiędzy dealerem a nabywcą. Jest to niewątpliwie zaleta dla użytkowników, którzy dzięki temu nie muszą martwić się o zbędne formalności i sprowadzenia niezbędnych części. Niektórzy producenci oferują również pomoc w przypadku ewentualnych awarii – natychmiastowy serwis, np. na terenie całej Europy. Zakup luksusowego pojazdu renomowanej marki wiąże się przede wszystkim z gwarancją – tak na karoserię, jak i cały pojazd.
Uznane marki motoryzacyjne wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferując innowacyjne technologie i wysoką jakość produktów, dzięki czemu otrzymują ich zaufanie. Dotyczy to także estetyki produktów – atrakcyjne kształty, kolory i wyposażenie pojazdów stają się wysoce pożądane.
Inne udogodnienia, na które mogą liczyć klienci renomowanych salonów to jazda próbna lub atrakcyjna oferta leasingowa dla przedsiębiorców. Ze względu na spore wydatki przy zakupie drogiego samochodu, ważne jest, aby klient mógł przekonać się o komforcie jazdy i użytkowania pojazdu. Istotą szczególnej opieki uznanych marek jest wyjście poza umowę kupna-sprzedaży i otoczenie klienta odpowiednią opieką po rozpoczęciu przez niego użytkowania produktu.

Obsługa klienta VIP

Obsługa wymagających klientów wiąże się z posiadaniem odpowiedniej wiedzy i kompetencji, dlatego do ich dyspozycji muszą być wytypowani wyłącznie eksperci, którzy mają bogate doświadczenie w swojej branży i potrafiący sprostać najwyższym oczekiwaniom. Do sprawowania opieki nad ważnym klientem należy się dobrze przygotować, ale nie tylko pod względem merytorycznym. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę poza proponowanymi usługami? Przede wszystkim uświadomić sobie jego potrzeby i podejść do niego indywidualnie. Ważne, aby zapewnić dobrą komunikację we wzajemnych relacjach. Odpowiednie podejście, czyli otwartość, a jednocześnie profesjonalizm doradcy zapewni sukces i znacznie ułatwi współpracę.
Bolączką biznesmenów jest chroniczny brak czasu, dlatego dobrze jest zadbać o to, aby obsługa takiego klienta była dobrze zorganizowana i konkretna. Oferta musi spełniać najwyższe standardy, a przede wszystkim oczekiwania, natomiast korzyści płynące ze współpracy powinny sprawiać obopólną satysfakcję.


Piotr Ozimski, Szef Sprzedaży Samochodów Nowych Inchcape Motor Polska

Wśród klientów VIP zainteresowaniem cieszą się modele wyposażone w odtwarzacze DVD i TV, dostęp do Internetu, a także w dodatkowy telefon dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Klientom zależy także na innych udogodnieniach, jak nawigacja z systemem umożliwiającym wyszukanie najbliższego kina, teatru czy restauracji.
Klienci pragną podkreślać swój styl nie tylko poprzez wybór ulubionego typu samochodu czy konkretnej marki – teraz wyrażają swoją osobowość dobierając rodzaj tapicerek, listew wewnętrznych, kół czy lakierów zewnętrznych zgodnie ze swoim gustem. Tworzą niejako własny, wymarzony model.
Istotnym elementem obsługi VIP-ów jest obsługa posprzedażowa. Właściciele salonów luksusowych marek wiedzą, jak ważna dla kierowców jest szybka i profesjonalna naprawa, dlatego dbają o zatrudnienie najlepszych mechaników.



nr 5(109)2011


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: luksosowi klienci | obsługa klienta vip

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum