Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Z dowolnego miejsca, o każdej porze >>

Z dowolnego miejsca, o każdej porze

Raport mobilny przedsiębiorca: Rynek komputerów przenośnych

Świat komunikacji mobilnej zmienił się w sposób zasadniczy. Dziś w biznesowych zastosowaniach mobilnych urządzeń notebook już nie wystarcza – klienci oczekują funkcjonalności, jaką daje komputer przenośny w mniejszym urządzeniu, dlatego smartfony są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku.
Rozwijające się niezależnie przez lata palmtopy i telefony komórkowe, dziś bardzo się do siebie zbliżyły możliwościami i wylądem. Telefon komórkowy dawno już przestał służyć jedynie do prowadzenia rozmów czy wysyłania SMS-ów, głównie za sprawą szybkiej transmisji danych GPRS i jej kolejnych platform rozwojowych jak EDGE. Za progiem czeka już technologia trzeciej generacji UMTS, która dedykowana jest transmisji danych. Dostawcy technologii obiecali bowiem, że główną zaletą i zastosowaniem UMTS-u będzie przesyłanie obrazu w czasie rzeczywistym. Realna stanie się więc wideokonferencja z wykorzystaniem telefonu komórkowego.

Wzrost po regresie

Rynek palmtopów przeżywa istotny regres – sprzedaż palmtopów spada głównie za sprawą rozwoju smartfonów. Większość odbiorców PDA i smartfonów to duży i średni biznes, choć sytuacja powoli zaczyna się zmieniać, bowiem coraz chętniej wykorzystaniem smartfonów interesują się również firmy małe.

Należy dodać, że telefon komórkowy z funkcjami charakterystycznymi dla palmtopa: terminarzem, książką adresową jest konkurencyjny dla palmtopa, ale tylko wówczas jeżeli użytkownik szuka w palmtopie funkcji, które ograniczają się do parametrów głównie organizera. Można sądzić, że za kilka lat producentami PDA będą nie tylko dzisiejsi tytani telekomunikacji (Nokia, Motorola, Samsung, SonyEricsson), ale będziemy także używać telefonów oznaczanych logo HP lub palmOne – dzisiejszych gigantów rynku komputerów kieszonkowych. To, co pokazuje rynek to nie przekształcenie PDA w telefony, a raczej proces odwrotny.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(52)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum