Najbardziej mobilizuje szef
Jak motywować załogę do skutecznej pracy
Zmotywowani pracownicy są o wiele bardziej skuteczni. Jednak metod motywowania jest wiele. Które z nich zastosować? Firmy sięgają najczęściej po te tradycyjne – po nagrody pieniężne. Osiągają wprawdzie pożądane skutki, jednak nie zawsze. Identyczne premie wypłacane ogółowi pracowników nie porywają. Mogą natomiast wskazywać, że firma nie interesuje się konkretnymi ludźmi, ich obowiązkami i pracą. Tymczasem czynniki motywacyjne najlepiej działają wtedy, gdy odpowiadają na potrzeby poszczególnych osób.
Kluczowa rola kierowników
Motywowanie można zdefiniować z kilku punktów widzenia. Generalnie jest to chęć podjęcia oraz wykonania pracy w celu osiągnięcia założonego wyniku. Motywujące jest więc wszystko to, co zmusza nas najpierw do działania, a następnie prowadzi do konsekwentnej realizacji uprzednio przyjętych założeń.
Umiejętne motywowanie pracowników należy do odpowiedzialności ich przełożonych. Dobrego pracownika poznajemy po tym, że potrafi zmobilizować zespół do pracy, tak by w określonym czasie dobrze wykonać zlecone prace.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(52)2006 ![]() Zobacz więcej na temat: przedsiębiorstwo | pracownik | motywowanie | motywacja |