Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Najbardziej mobilizuje szef >>

Najbardziej mobilizuje szef

Jak motywować załogę do skutecznej pracy

Wartość pracownika określana jest nie tylko przez jego kwalifikacje, ale także determinację w działaniu. Człowiek źle zmotywowany może być dla firmy mało przydatny, choćby nawet miał wysokie kwalifikacje. Sztuka budzenia zaangażowania to jedna z głównych, ale i najtrudniejszych funkcji zarządzania personelem.

Zmotywowani pracownicy są o wiele bardziej skuteczni. Jednak metod motywowania jest wiele. Które z nich zastosować? Firmy sięgają najczęściej po te tradycyjne – po nagrody pieniężne. Osiągają wprawdzie pożądane skutki, jednak nie zawsze. Identyczne premie wypłacane ogółowi pracowników nie porywają. Mogą natomiast wskazywać, że firma nie interesuje się konkretnymi ludźmi, ich obowiązkami i pracą. Tymczasem czynniki motywacyjne najlepiej działają wtedy, gdy odpowiadają na potrzeby poszczególnych osób.

Kluczowa rola kierowników

Motywowanie można zdefiniować z kilku punktów widzenia. Generalnie jest to chęć podjęcia oraz wykonania pracy w celu osiągnięcia założonego wyniku. Motywujące jest więc wszystko to, co zmusza nas najpierw do działania, a następnie prowadzi do konsekwentnej realizacji uprzednio przyjętych założeń.

Umiejętne motywowanie pracowników należy do odpowiedzialności ich przełożonych. Dobrego pracownika poznajemy po tym, że potrafi zmobilizować zespół do pracy, tak by w określonym czasie dobrze wykonać zlecone prace.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(52)2006


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: przedsiębiorstwo | pracownik | motywowanie | motywacja

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum