Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Francja - rynek pełen mozliwości >>

Francja - rynek pełen mozliwości

Polski przedsiębiorca na rynku Republiki Francuskiej

W strukturze francuskiego importu, bardzo ważne miejsce zajmują produkty przemysłu maszynowego i samochodowego. Tendencja ta utrzymuje się już od kilku lat. To duża szansa dla polskich firm, ponieważ struktura importu towarów do Francji odpowiada możliwościom produkcyjnym polskich przedsiębiorstw.

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej nadało nowy impuls polsko-francuskiej wymianie gospodarczej – z pozytywną tendencją wzrostu dla polskiego eksportu nad Sekwanę.

Dlaczego rynek francuski?

Francja jest drugim odbiorcą polskiego eksportu, z 50 proc. wzrostem od 2000 roku. W 2004 r. całkowita wielkość polskiego eksportu do Francji osiągnęła 4,4 mld EUR. Analizując strukturę polskiego eksportu do Francji, wyraźnie dominowały produkty z metali nieszlachetnych oraz wyroby z sektora rolno-spożywczego, drzewno-papierniczego i włókienniczego.

W sektorze rolno-spożywczym największe perspektywy istnieją na rynku owoców i warzyw – w szczególności mrożonek oraz na rynku produktów mięsnych, głównie drobiu, a także na rynku produktów nabiałowych. Odbiorcami są przede wszystkim sieci wielkiej dystrybucji i przemysł przetwórczy – ze szczególnym uwzględnieniem produkcji dań gotowych.

Duże możliwości istnieją również dla podwykonawców w sektorze produktów drzewnych oraz wyrobów z metali nieszlachetnych. Polskie przedsiębiorstwa funkcjonujące w tych branżach mogą liczyć na realizację projektów według planów technicznych zleceniodawcy.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(52)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum