
Czy raj dla firm leży w chmurze?
Ze stroną w chmurze
Cloud hosting – hosting w „chmurze” – to przede wszystkim elastyczność. Nie zmienia to faktu, że infrastruktura bez oprogramowania jest niewiele warta. Przedsiębiorca potrzebuje czegoś więcej niż serwer w „chmurze” – potrzebuje przecież aplikacji realizujących konkretne funkcje, np. do prowadzenia sklepu czy zarządzania projektami. Dobra wiadomość jest taka, że dzięki „chmurze” można połączyć darmowe aplikacje i niezawodność serwera – za darmo i od ręki!
Dlaczego dotychczas dostępne „chmury” są tylko umiarkowanie przydatne?
„Chmura” to rozwiązania pomostowe między hostingiem współdzielonym, tanim, choć ograniczonym w swoich parametrach a hostingiem dedykowanym – opcją zdecydowanie droższą, ale dającą dużą swobodę przedsiębiorcom prowadzącym szeroko zakrojoną działalność w Sieci. Niewątpliwą zaletą rozwiązania w „chmurze” jest możliwość swobodnego poruszania się między parametrami, ich zwiększania czy zmniejszania w dowolnie wybranym momencie. W tym modelu to użytkownik decyduje, ile pamięci RAM czy mocy procesora potrzebuje i dokładnie taką ilość kupuje. W wybranych ofertach polskich firm hostingowych to także gwarancja niezawodności SLA minimum 99,5 proc.
Minusem serwera w „chmurze” z punktu widzenia firmy jest to, że w większości wymaga on zarządzania przez zawodowego informatyka, aby klient w ogóle był w stanie go wykorzystać. Dostarczane rozwiązanie to zwykle zwirtualizowany serwer z systemem operacyjnym. Większość małych firm nie ma szansy na efektywne wykorzystanie tak dostarczonej usługi.
Na szczęście jest rozwiązanie!
Czy jako właściciel lub menedżer małej firmy naprawdę ekscytujesz się gigaherzami procesora w serwerze, na którym utrzymywana jest twoja strona? Potrzebujesz 2 GB RAM czy po prostu dobrze działającego sklepu internetowego lub aplikacji do zarządzania projektami? Jako przedsiębiorca lub menedżer potrzebujesz przecież korzyści funkcjonalnych!
Ile kosztów licencji i roboczogodzin twojego webmastera i informatyka zaoszczędzisz, jeśli połączysz elastyczność technicznych parametrów serwera z dostępem do setek darmowych aplikacji dla twojej firmy? A jeśli każdą z nich instaluje się średnio w 40 sekund – na jedno kliknięcie?
Jak wykorzystać bezpłatne aplikacje dla firm w „chmurze”?
Zaletą aplikacji działających w „chmurze” jest ich intuicyjność i łatwość w obsłudze. Każda z nich jest w prosty i szybki sposób instalowana przez przedsiębiorcę, nie wymagając ani fachowej wiedzy informatycznej, ani pokładów czasu na wdrożenie, przygotowanie do pracy i późniejsze działanie.
Wybierając dostawcę bezpłatnych aplikacji w „chmurze” zyskujesz elastyczność i ograniczasz koszty. Co więcej, łatwiej ci wówczas skoncentrować się na twojej kluczowej działalności – nie musisz bowiem martwić się o techniczne utrzymanie serwerów.
Bogaty pakiet aplikacji w „chmurze”, także do wykorzystania firmowego, oferuje Google. Niestety, ze względu na aktualne regulaminy i trudność w spełnieniu wymagań przepisów o ochronie danych osobowych, „chmura” Google nadaje się do firmy w bardzo ograniczonym stopniu. Brakuje jej przykładowo popularnych narzędzi CMS, służących do szybkiego tworzenia stron internetowych i zarządzania nimi. Narzędzia Google nie zawierają też oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego. No i przechowując dane w Google ciężko spełnić wymagania polskich przepisów o ochronie danych osobowych.
Ze względów zarówno prawnych, jak i funkcjonalnych, lepsze wydaje się stawianie na „chmurę” prywatną, np. rozwiązania krajowe, w przypadku których polska lokalizacja jest ogromną zaletą – obsługa klienta jest bowiem po polsku i brak jest problemów z GIODO.
Aplikacje za darmo. Sklep on-line w 180 sek. Transfer bez limitu. Czy to już raj?
Jako osoba zarządzająca firmą zapewne wolisz sprawdzone rozwiązania, dlatego warto wybrać „chmurę” z możliwością przetestowania jej od ręki. Przykładowo, jedną z propozycji jest sklep Magneto, należący do najchętniej wybieranych systemów do prowadzenia sklepów internetowych. Po co męczyć się godzinami, skoro możesz go mieć w trzy minuty? I faktycznie, zainstalowanie aplikacji to zaledwie kilka kliknięć, a dokładnie – 180 sekund. Tylko tyle potrzeba, aby za darmo mieć działający sklep. Dla porównania, instalacja metodą klasyczną tego samego oprogramowania zajmie informatykowi średnio 2-3 godziny! Co więcej, serwer, na którym działa będziesz mógł monitorować przez smartphone’a, a jeśli planujesz dużą kampanię – po prostu zwiększysz parametry wydajnościowe. Wszystko z pomocą wygodnego panelu. A przecież to tylko jedna z setek aplikacji instalowanych w „chmurze” na jedno kliknięcie, równie prosto, jak instalujesz oprogramowanie z marketu aplikacji w twoim telefonie.
Jakie aplikacje za darmo możesz mieć w „chmurze”?
Do monitorowania serwera dostępna jest darmowa aplikacja mobilna. Rozwiązanie można zainstalować na dowolnej platformie smartphone’owej, typu: iOS, Android i BlackBerry. W każdym miejscu i w każdej chwili będziesz wiedział, jak sprawuje się twój serwer.
Do prowadzenia serwisu firmowego lub wewnętrznego masz do dyspozycji popularne systemy CMS – Wordpress, Joomla czy Drupal. Twój webmaster będzie zachwycony, gdyż każdy z nich zainstaluje w 40 sekund, podczas gdy wcześniej zajmowało to nawet kilka godzin. Zostanie mu więcej czasu na realizację twoich innych zleceń.
Do zarządzania projektami znajdziesz darmową aplikację Collabtive. W pół minuty zyskasz funkcjonalny system, który pomoże ci zapanować nad projektami prowadzonymi przez różne działy i rozproszonych geograficznie pracowników – wszyscy będą mieć dostęp do jednego, współdzielonego online narzędzia.
Do prowadzenia sklepu, poza niewątpliwym liderem, jakim jest Magento, od ręki możesz wybrać np. PinnacleCart’a. OpenCart czy Avactis. Śmiało, sprawdź, który sklep najbardziej ci się podoba – instalacja potrwa tylko chwilę i nic nie kosztuje!
Propozycji aplikacji w „chmurze” jest wiele – do dyspozycji są setki rozwiązań, które można swobodnie i darmowo przetestować w dowolnym czasie. Wspomniane systemy CMS, sklepy internetowe, CRM, ankiety i systemy do wyświetlania banerów czy obsługi klienta to zaledwie kropla w morzu przykładów.
Podsumowując
Aby zyskać przewagę nad konkurencją musisz być szybki i efektywny – „chmura” sprzyja realizacji tych cech. Jednak „chmura” bez aplikacji jest mało przydatna. Najlepszym wyborem dla firmy jest połączenie elastyczności wydajnościowej z bogactwem darmowych aplikacji instalowanych na jedno kliknięcie. W ten sposób zyskujesz i funkcjonalność i skalowalną wydajność w jednym.
Twoje korzyści to:
1. Darmowe aplikacje,
2. Sekundowa szybkość wdrożeń,
3. Gwarancja niezawodności serwera,
4. Nielimitowany transfer danych,
5. Skalowalna wydajność.
Autor
Artur Pajkert
Ekspert Ogicom
www.ogicom.pl/cloud
„Chmura” to rozwiązania pomostowe między hostingiem współdzielonym, tanim, choć ograniczonym w swoich parametrach a hostingiem dedykowanym – opcją zdecydowanie droższą, ale dającą dużą swobodę przedsiębiorcom prowadzącym szeroko zakrojoną działalność w Sieci. Niewątpliwą zaletą rozwiązania w „chmurze” jest możliwość swobodnego poruszania się między parametrami, ich zwiększania czy zmniejszania w dowolnie wybranym momencie. W tym modelu to użytkownik decyduje, ile pamięci RAM czy mocy procesora potrzebuje i dokładnie taką ilość kupuje. W wybranych ofertach polskich firm hostingowych to także gwarancja niezawodności SLA minimum 99,5 proc.
Minusem serwera w „chmurze” z punktu widzenia firmy jest to, że w większości wymaga on zarządzania przez zawodowego informatyka, aby klient w ogóle był w stanie go wykorzystać. Dostarczane rozwiązanie to zwykle zwirtualizowany serwer z systemem operacyjnym. Większość małych firm nie ma szansy na efektywne wykorzystanie tak dostarczonej usługi.
Na szczęście jest rozwiązanie!
Czy jako właściciel lub menedżer małej firmy naprawdę ekscytujesz się gigaherzami procesora w serwerze, na którym utrzymywana jest twoja strona? Potrzebujesz 2 GB RAM czy po prostu dobrze działającego sklepu internetowego lub aplikacji do zarządzania projektami? Jako przedsiębiorca lub menedżer potrzebujesz przecież korzyści funkcjonalnych!
Ile kosztów licencji i roboczogodzin twojego webmastera i informatyka zaoszczędzisz, jeśli połączysz elastyczność technicznych parametrów serwera z dostępem do setek darmowych aplikacji dla twojej firmy? A jeśli każdą z nich instaluje się średnio w 40 sekund – na jedno kliknięcie?
Jak wykorzystać bezpłatne aplikacje dla firm w „chmurze”?
Zaletą aplikacji działających w „chmurze” jest ich intuicyjność i łatwość w obsłudze. Każda z nich jest w prosty i szybki sposób instalowana przez przedsiębiorcę, nie wymagając ani fachowej wiedzy informatycznej, ani pokładów czasu na wdrożenie, przygotowanie do pracy i późniejsze działanie.
Wybierając dostawcę bezpłatnych aplikacji w „chmurze” zyskujesz elastyczność i ograniczasz koszty. Co więcej, łatwiej ci wówczas skoncentrować się na twojej kluczowej działalności – nie musisz bowiem martwić się o techniczne utrzymanie serwerów.
Bogaty pakiet aplikacji w „chmurze”, także do wykorzystania firmowego, oferuje Google. Niestety, ze względu na aktualne regulaminy i trudność w spełnieniu wymagań przepisów o ochronie danych osobowych, „chmura” Google nadaje się do firmy w bardzo ograniczonym stopniu. Brakuje jej przykładowo popularnych narzędzi CMS, służących do szybkiego tworzenia stron internetowych i zarządzania nimi. Narzędzia Google nie zawierają też oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego. No i przechowując dane w Google ciężko spełnić wymagania polskich przepisów o ochronie danych osobowych.
Ze względów zarówno prawnych, jak i funkcjonalnych, lepsze wydaje się stawianie na „chmurę” prywatną, np. rozwiązania krajowe, w przypadku których polska lokalizacja jest ogromną zaletą – obsługa klienta jest bowiem po polsku i brak jest problemów z GIODO.
Aplikacje za darmo. Sklep on-line w 180 sek. Transfer bez limitu. Czy to już raj?
Jako osoba zarządzająca firmą zapewne wolisz sprawdzone rozwiązania, dlatego warto wybrać „chmurę” z możliwością przetestowania jej od ręki. Przykładowo, jedną z propozycji jest sklep Magneto, należący do najchętniej wybieranych systemów do prowadzenia sklepów internetowych. Po co męczyć się godzinami, skoro możesz go mieć w trzy minuty? I faktycznie, zainstalowanie aplikacji to zaledwie kilka kliknięć, a dokładnie – 180 sekund. Tylko tyle potrzeba, aby za darmo mieć działający sklep. Dla porównania, instalacja metodą klasyczną tego samego oprogramowania zajmie informatykowi średnio 2-3 godziny! Co więcej, serwer, na którym działa będziesz mógł monitorować przez smartphone’a, a jeśli planujesz dużą kampanię – po prostu zwiększysz parametry wydajnościowe. Wszystko z pomocą wygodnego panelu. A przecież to tylko jedna z setek aplikacji instalowanych w „chmurze” na jedno kliknięcie, równie prosto, jak instalujesz oprogramowanie z marketu aplikacji w twoim telefonie.
Jakie aplikacje za darmo możesz mieć w „chmurze”?
Do monitorowania serwera dostępna jest darmowa aplikacja mobilna. Rozwiązanie można zainstalować na dowolnej platformie smartphone’owej, typu: iOS, Android i BlackBerry. W każdym miejscu i w każdej chwili będziesz wiedział, jak sprawuje się twój serwer.
Do prowadzenia serwisu firmowego lub wewnętrznego masz do dyspozycji popularne systemy CMS – Wordpress, Joomla czy Drupal. Twój webmaster będzie zachwycony, gdyż każdy z nich zainstaluje w 40 sekund, podczas gdy wcześniej zajmowało to nawet kilka godzin. Zostanie mu więcej czasu na realizację twoich innych zleceń.
Do zarządzania projektami znajdziesz darmową aplikację Collabtive. W pół minuty zyskasz funkcjonalny system, który pomoże ci zapanować nad projektami prowadzonymi przez różne działy i rozproszonych geograficznie pracowników – wszyscy będą mieć dostęp do jednego, współdzielonego online narzędzia.
Do prowadzenia sklepu, poza niewątpliwym liderem, jakim jest Magento, od ręki możesz wybrać np. PinnacleCart’a. OpenCart czy Avactis. Śmiało, sprawdź, który sklep najbardziej ci się podoba – instalacja potrwa tylko chwilę i nic nie kosztuje!
Propozycji aplikacji w „chmurze” jest wiele – do dyspozycji są setki rozwiązań, które można swobodnie i darmowo przetestować w dowolnym czasie. Wspomniane systemy CMS, sklepy internetowe, CRM, ankiety i systemy do wyświetlania banerów czy obsługi klienta to zaledwie kropla w morzu przykładów.
Podsumowując
Aby zyskać przewagę nad konkurencją musisz być szybki i efektywny – „chmura” sprzyja realizacji tych cech. Jednak „chmura” bez aplikacji jest mało przydatna. Najlepszym wyborem dla firmy jest połączenie elastyczności wydajnościowej z bogactwem darmowych aplikacji instalowanych na jedno kliknięcie. W ten sposób zyskujesz i funkcjonalność i skalowalną wydajność w jednym.
Twoje korzyści to:
1. Darmowe aplikacje,
2. Sekundowa szybkość wdrożeń,
3. Gwarancja niezawodności serwera,
4. Nielimitowany transfer danych,
5. Skalowalna wydajność.
Autor
Artur Pajkert
Ekspert Ogicom
www.ogicom.pl/cloud
nr 7(123)2012 ![]() |