Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Próg rentowności >>

Próg rentowności

Analiza zysku w przedsiębiorstwie

Poziom progowy, punkt przełamania, próg rentowności. Kilka synonimów oraz jeden wzór matematyczny. Wszystko po to, by przedsiębiorca mógł określić, kiedy pieniądze zainwestowane w dany rodzaj produkcji zaczną do niego powracać i przynosić oczekiwane zyski.

Dla każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą jest rzeczą oczywistą, że nie każda wartość sprzedaży przedsiębiorstwa może generować zysk. Osiągnięte przychody w pierwszej kolejności muszą pokryć poniesione koszty produkcji. Warto jednak zastanowić się, przy jakiej wartości sprzedaży i odpowiadającym im poziomie kosztów obie pozycje się bilansują, a firma zaczyna przynosić zysk.

Break Even Point

Możliwość określenia momentu, w którym przedsiębiorstwo zaczyna przynosić zyski, daje tzw. progowa analiza rentowności w przedsiębiorstwie. Próg rentowności (Break Even Point – BEP) jest to zatem taka wielkość sprzedaży firmy, która umożliwia pokrycie wszystkich kosztów występujących w przedsiębiorstwie – zarówno stałych, jak i zmiennych. Dzięki analizie można jednocześnie odpowiedzieć na fundamentalne z punktu widzenia przedsiębiorców pytania:

  1. W którym momencie sprzedaż firmy zacznie przynosić zysk?
  2. Jaki jest graniczny poziom jednostkowych kosztów zmiennych?
  3. Jaki jest graniczny poziom jednostkowych cen wyrobów firmy?

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(51)2006


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: rentowność | małe i średnie przedsiębiorstwa | konkurencyjność | analiza finansowa | analiza branżowa | analiza

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum