Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Coraz większa konkurencja >>

Coraz większa konkurencja

Analiza branży dystrybucji AGD i RTV w Polsce

Najlepszym okresem dla rozwoju sieci sprzedaży sprzętu AGD i RTV był początek lat 90-tych. Po kilkuletniej zapaści w branży, znowu nadchodzą lepsze czasy, a także nieunikniona konsolidacja rynku. Dojrzewa również Internet, jako nowoczesny kanał dystrybucji produktów.
W przypadku sprzętu AGD i RTV mamy w Polsce do czynienia z dwoma, ukształtowanymi na przestrzeni ostatnich kilku lat modelami dystrybucji. Pierwszy – specjalistyczny to średnio- lub wielkopowierzchniowe sklepy, drugi – tradycyjne sklepy zajmujące się zarówno sprzedażą detaliczną, jak i hurtową.

Najwięcej sklepów zajmujących się sprzedażą sprzętu radiowo-telewizyjnego oraz artykułów gospodarstwa domowego znajduje się na południu Polski. Obszar ten nazywany jest często “polskim zagłębiem branży AGD i RTV”. Mimo dużego nasycenia tamtejszego rynku, region nadal przyciąga nowych uczestników zarówno z rynku krajowego, jak i zagranicznego.

Kanał specjalistyczny

Ubiegły rok upłynął pod znakiem zwiększania się rynkowego udziału specjalistycznego kanału sprzedaży, z wyraźną dominacją dwóch ogólnopolskich sieci sprzedaży. Drugą tendencją obserwowaną na rynku już od kilku lat był rozwój dużych grup zakupowych, których członkowie – zwykle pojedynczy przedsiębiorcy – zbiorowo negocjują ceny, dokonując jednocześnie zakupów o wyższej wartości i otrzymując dzięki temu wyższe rabaty.


Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(51)2006


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: analiza finansowa | analiza | RTV | AGD

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum