Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Konkuruj. Mierz wysoko. Wygrywaj! >>

Konkuruj. Mierz wysoko. Wygrywaj!

Andrzej Arendarski

W dniach  25-26 czerwca 2013 roku w Centrum Nauki Kopernik odbędzie się organizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą Kongres Innowacyjnej Gospodarki. To już czwarta edycja zainaugurowanego w 2010 roku wydarzenia, którego celem jest – mówiąc najprościej – znalezienie skutecznych sposobów na unowocześnienie polskiej gospodarki.
W tym roku Kongres odbywa się pod hasłem „Konkuruj. Mierz wysoko. Wygrywaj!”, a patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Bronisław Komorowski.

Skoncentrujemy się na trzech tematach: edukacji, problematyce innowacyjności miast oraz nowoczesnych sektorach gospodarki. Dlaczego akurat te tematy?

Edukacja – ponieważ nie nadąża ona obecnie za zmieniającą się rzeczywistością techniczną, ekonomiczną i społeczną. Będziemy się zatem zastanawiać, czy modyfikacja systemów edukacyjnych, wyznaczenie obszarów zmian i kierunków rozwoju powinna wynikać z inspiracji instytucji edukacyjnych, czy dobrych praktyk środowiska gospodarczego.

Aktualnym i ważnym tematem jest również problematyka miast, które chcąc stworzyć przewagę konkurencyjną nad innymi i muszą stać się dla ludzi atrakcyjne. Klucz do sukcesu tkwi nie tyle w obniżaniu kosztów życia w mieście, ile w podnoszeniu jakości życia jego mieszkańców.

Tradycyjnie nie zabraknie także miejsca na debaty gospodarcze, które w tym roku koncentrować się będą wokół takich tematów, takich jak infrastruktura, transport, czy nowe media i technologie.



W związku z wieloletnim zaangażowaniem Krajowej Izby Gospodarczej w problematykę innowacyjności, czasem spotykam się z opiniami, że innowacyjność jest nadużywanym hasłem – nie wiadomo co oznacza i co za nim się kryje. Porównuje się je do PRL-owskiego „racjonalizatorstwa”, będącego patriotycznym obowiązkiem każdego pracownika do usprawniania socjalistycznego modelu produkcji. To nie tak.

Innowacyjność, którą promujemy w trakcie Kongresu, to przede wszystkim rozwinięta, nowoczesna i otwarta na świat gospodarka oraz kreatywni i potrafiący ze sobą współpracować ludzie. To również nowoczesne państwo przyjazne dla obywatela i pozytywny klimat dla biznesu. Jednym słowem – wszystko, co będzie pozytywnie wpływać na konkurencyjność Polski. Wyższa konkurencyjność, to lepsze ceny w eksporcie i większy napływ inwestycji do kraju. Jak to zrobić? Zapraszam do dyskusji na IV Kongresie Innowacyjnej Gospodarki.


nr 6(134)2013


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum