Klient prosto z chmury
Cloud computing
Budowanie relacji z klientem to zadanie, które spędza sen z powiek wielu firmom z sektora MSP. Reguły rynku są nieubłagane – albo zrobimy wszystko, aby kontakt z odbiorcami naszych produktów i usług był efektywny, albo przegramy rywalizację z konkurencją. Na szczęście z pomocą małym, jak i średnim przedsiębiorstwom przybywają systemy CRM, które pozwalają na skuteczne gromadzenie i wykorzystywanie wiedzy o kliencie. Osadzenie tych rozwiązań w chmurze sprawia dodatkowo, że dla wielu firm są one niemal na wyciągnięcie ręki – niezależnie czy zatrudniają pięciu czy 50 pracowników.
Od informacji do relacji
Customer Relationship Management, czyli CRM, to system wspomagający skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Jego głównym zadaniem jest budowanie relacji z klientem, opartych na gromadzeniu danych. Źródłem wiedzy mogą być przykładowo dane kontaktowe osób, umowy, szczegóły dotyczące firm – branża, wielkość czy historia kontaktów. Zbieranie wszystkich informacji to jedno; drugie to kompleksowe zarządzanie, planowanie i organizacja pracy w przedsiębiorstwie. To ostatnie ułatwia dodatkowo fakt, że osadzenie systemu w chmurze obliczeniowej gwarantuje dostęp do CRM z każdego miejsca na świecie, gdzie dostępna jest sieć Internet.
W rytmie MSP
System CRM pomaga w usprawnieniu funkcjonowania przedsiębiorstwa, a tego potrzebują firmy niezależnie od wielkości. Prócz standardowych funkcjonalności, system w chmurze umożliwia wprowadzanie, planowanie i zarządzanie przyszłymi projektami, bez konieczności inwestowania w kosztowne oprogramowanie czy rozbudowaną infrastrukturę teleinformatyczną. To wszystko czyni go szczególnie atrakcyjnym dla firm z sektora MSP, który często jest daleki od dużych inwestycji w tym zakresie.
W przypadku chmurowego CRM nie ma konieczności instalowania aplikacji na komputerze – zdalny dostęp przez panel WWW gwarantuje jego użytkownikom dużą mobilność i dostępność do gromadzonych informacji. System CRM w chmurze to inwestycja wyraźnie niższa od stacjonarnych odpowiedników rozwiązania. Niski próg wejścia i brak infrastruktury technicznej sprawia, że w pełni funkcjonalne systemy CRM w chmurze firma może mieć za kwotę nawet kilkadziesiąt razy niższą od podobnych rozwiązań stacjonarnych.
Wsparcie 24/7
Z pomocą systemu CRM, planowanie i inicjowanie nowych działań staje się łatwiejsze. Co ważne, szczególnie dla firm z sektora MSP wsparcie techniczne 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu leży po stronie dostawcy. Zobowiązuje się on także do darmowego serwisu i aktualizacji, a także do przeprowadzania szkoleń dla osób korzystających z rozwiązania. Usługobiorca ma zapewnione najwyższe standardy bezpieczeństwa i niezawodności. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia małych i średnich firm – w przypadku rozwiązań chmurowych nie ma bowiem konieczności zatrudniania nowego pracownika do czuwania nad bieżącym działaniem systemu czy natychmiastowego reagowania w kwestiach technicznych.
W praktyce
CRM w chmurze jest szczególnie atrakcyjny dla wchodzących na rynek bądź rozwijających się firm handlowych, którym zależy na efektywności, porządku w bazach danych klientów i wysokich wynikach sprzedażowych. Przykładem mogą być agencje nieruchomości, zatrudniające kilkunastu konsultantów zajmujących się sprzedażą. Dzięki systemowi CRM dostępnemu zdalnie, konsultant może w każdym miejscu skorzystać ze zgromadzonych danych, jak preferencje dotyczące nieruchomości klienta, z którym właśnie idzie na spotkanie. Codzienność pracowników agencji nieruchomości to kontakty nie tylko z klientami, ale też z deweloperami, bankami, właścicielami domów i mieszkań czy przedstawicielami handlowymi. Każdy konsultant prowadzący działania sprzedażowe w różnych częściach Polski i świata może mieć w systemie własny harmonogram i plan zadań. CRM przypomni o wszystkich działaniach, a dokładniej zaalarmuje o nich i uporządkuje bieżące zadania. CRM działający w chmurze charakteryzuje także elastyczność współdziałania z innymi rozwiązaniami.
CRM świetnie sprawdza się również w przypadku agencji public relations. Osią wielu kampanii prowadzonych przez specjalistów od komunikacji są działania z mediami, które opierają się na stałym kontakcie z dziennikarzami. CRM ułatwia gromadzenie informacji na temat przebiegu rozmów, pożądanych przez dziennikarzy tematów przesyłanych informacji prasowych i artykułów eksperckich, obecności na wydarzeniach specjalnych czy migracji między mediami. Dzięki zebraniu danych w jednym miejscu znikają problemy, takie jak źle dobrana tematyka tekstu do dziennikarza czy nieprzygotowanie prezentu powitalnego dla przedstawiciela mediów, który pojawia się na wydarzeniu zorganizowanym przez agencję, a który omyłkowo nie został uwzględniony na liście gości.
Customer Relationship Management, czyli CRM, to system wspomagający skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Jego głównym zadaniem jest budowanie relacji z klientem, opartych na gromadzeniu danych. Źródłem wiedzy mogą być przykładowo dane kontaktowe osób, umowy, szczegóły dotyczące firm – branża, wielkość czy historia kontaktów. Zbieranie wszystkich informacji to jedno; drugie to kompleksowe zarządzanie, planowanie i organizacja pracy w przedsiębiorstwie. To ostatnie ułatwia dodatkowo fakt, że osadzenie systemu w chmurze obliczeniowej gwarantuje dostęp do CRM z każdego miejsca na świecie, gdzie dostępna jest sieć Internet.
W rytmie MSP
System CRM pomaga w usprawnieniu funkcjonowania przedsiębiorstwa, a tego potrzebują firmy niezależnie od wielkości. Prócz standardowych funkcjonalności, system w chmurze umożliwia wprowadzanie, planowanie i zarządzanie przyszłymi projektami, bez konieczności inwestowania w kosztowne oprogramowanie czy rozbudowaną infrastrukturę teleinformatyczną. To wszystko czyni go szczególnie atrakcyjnym dla firm z sektora MSP, który często jest daleki od dużych inwestycji w tym zakresie.
W przypadku chmurowego CRM nie ma konieczności instalowania aplikacji na komputerze – zdalny dostęp przez panel WWW gwarantuje jego użytkownikom dużą mobilność i dostępność do gromadzonych informacji. System CRM w chmurze to inwestycja wyraźnie niższa od stacjonarnych odpowiedników rozwiązania. Niski próg wejścia i brak infrastruktury technicznej sprawia, że w pełni funkcjonalne systemy CRM w chmurze firma może mieć za kwotę nawet kilkadziesiąt razy niższą od podobnych rozwiązań stacjonarnych.
Wsparcie 24/7
Z pomocą systemu CRM, planowanie i inicjowanie nowych działań staje się łatwiejsze. Co ważne, szczególnie dla firm z sektora MSP wsparcie techniczne 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu leży po stronie dostawcy. Zobowiązuje się on także do darmowego serwisu i aktualizacji, a także do przeprowadzania szkoleń dla osób korzystających z rozwiązania. Usługobiorca ma zapewnione najwyższe standardy bezpieczeństwa i niezawodności. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia małych i średnich firm – w przypadku rozwiązań chmurowych nie ma bowiem konieczności zatrudniania nowego pracownika do czuwania nad bieżącym działaniem systemu czy natychmiastowego reagowania w kwestiach technicznych.
W praktyce
CRM w chmurze jest szczególnie atrakcyjny dla wchodzących na rynek bądź rozwijających się firm handlowych, którym zależy na efektywności, porządku w bazach danych klientów i wysokich wynikach sprzedażowych. Przykładem mogą być agencje nieruchomości, zatrudniające kilkunastu konsultantów zajmujących się sprzedażą. Dzięki systemowi CRM dostępnemu zdalnie, konsultant może w każdym miejscu skorzystać ze zgromadzonych danych, jak preferencje dotyczące nieruchomości klienta, z którym właśnie idzie na spotkanie. Codzienność pracowników agencji nieruchomości to kontakty nie tylko z klientami, ale też z deweloperami, bankami, właścicielami domów i mieszkań czy przedstawicielami handlowymi. Każdy konsultant prowadzący działania sprzedażowe w różnych częściach Polski i świata może mieć w systemie własny harmonogram i plan zadań. CRM przypomni o wszystkich działaniach, a dokładniej zaalarmuje o nich i uporządkuje bieżące zadania. CRM działający w chmurze charakteryzuje także elastyczność współdziałania z innymi rozwiązaniami.
CRM świetnie sprawdza się również w przypadku agencji public relations. Osią wielu kampanii prowadzonych przez specjalistów od komunikacji są działania z mediami, które opierają się na stałym kontakcie z dziennikarzami. CRM ułatwia gromadzenie informacji na temat przebiegu rozmów, pożądanych przez dziennikarzy tematów przesyłanych informacji prasowych i artykułów eksperckich, obecności na wydarzeniach specjalnych czy migracji między mediami. Dzięki zebraniu danych w jednym miejscu znikają problemy, takie jak źle dobrana tematyka tekstu do dziennikarza czy nieprzygotowanie prezentu powitalnego dla przedstawiciela mediów, który pojawia się na wydarzeniu zorganizowanym przez agencję, a który omyłkowo nie został uwzględniony na liście gości.