Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Czy warto być nr 1 w wyszukiwarce? >>

Czy warto być nr 1 w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych stało się już niemal koniecznością, a firmy zajmujące się tym zagadnieniem prześcigają się w opracowywaniu coraz to nowszych i bardziej wydajnych metod, pozwalających na uzyskanie pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dobrze, jeśli robią to stosując etyczne zasady pozycjonowania i  uczciwe SEO, jednak konkurencja na ryku jest duża i niejednokrotnie, aby zdobyć klienta, firmy obiecują błyskawiczny wzrost pozycji jego strony.
Starają się to osiągnąć omijając algorytm wyszukiwarki lub stosując techniki spamerskie oraz nieuczciwe linkowanie. Wszystkie te działania realizowane są za domniemaną zgodą zamawiającego usługę, który ponosi również ryzyko ewentualnego niepowodzenia. Schemat ten jest często powielany, w przypadku gdy usługa jest relatywnie tania, a tym samym jej jakość nie może być na wysokim poziomie.



Często występuje także w przypadku wyboru modelu rozliczenia w momencie uzyskania określonego wyniku, zazwyczaj 1 – 3 pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane hasło. Ryzyko jest tym większe, iż nie znając sposobów działania, ani metod pozycjonowania, możemy narazić się na nieprzyjemne konsekwencje nieetycznego pozycjonowania, a nasza witryna może zostać usunięta z wyników wyszukiwania na stałe lub na określony czas. W najlepszym razie możemy jedynie spaść na bardziej odległe pozycje.

Jakość, a nie ilość

Podczas pozycjonowania warto pamiętać, że liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość odnośników prowadzących do naszej witryny. Wyszukiwarki coraz skuteczniej radzą sobie z nieetycznym pozycjonowaniem, czyli ze spamem w postaci katalogów SEO i automatów linkujących. Mogliśmy to zaobserwować pod koniec maja tego roku, kiedy wyszukiwarka Google wprowadziła kolejną aktualizację algorytmu, którą Matt Cutts – szef zespołu Google zajmujący się walką ze spamem – nazwał Penguin 2.0. Aktualizacja spowodowała ukaranie wielu stron z niezaufanym i podejrzanym linkowaniem, a także witryn, których twórcy nie przestrzegali wytycznych dla webmasterów dotyczących pozycjonowania SEO.

To już kolejna, po Penguin i Panda aktualizacja, której skutki możemy zauważyć w Sieci. W najbliższych miesiącach należy spodziewać się kolejnych, które w znaczy sposób powinny ograniczyć naruszanie wytycznych dla webmasterów oraz pozyskiwanie linków z niepewnych i spamerskich źródeł. Docelowo ma to poprawić jakość wyników wyszukiwań, także na zapytania szczegółowe. Wyniki mają być przez to trafniejsze i bardziej zróżnicowane, a witryny oferujące wysoką jakość treści w danej kategorii mają być dodatkowo promowane, czyli znajdą się wyżej.

Kolejną zmianą jaką przyniosły aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google są działające już od pewnego czasu dynamiczne podpowiedzi podczas wprowadzania zapytania w wyszukiwarce i sugerowanie popełnionych błędów. Jeśli takimi błędami są pomyłki ortograficzne i językowe, to wszystko w porządku, jednak jeżeli podczas wprowadzania adresu naszej witryny jako podpowiedź pojawia się adres konkurencyjnej strony, zamiast naszej, to już jest niepokojące i powinniśmy pomyśleć o wzmocnieniu pozycji własnej domeny.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum