W Sieci porad
Wirtualna kancelaria
Internet zrewolucjonizował nasze życie. Będąc w Sieci korzystamy z dobrodziejstwa natychmiastowego dostępu do bieżących informacji oraz nowinek, możemy korzystać z nieprzebranych zasobów naukowych – zarówno płatnych, jak również bezpłatnych, szybko kontaktować się z innymi i bez zbędnych opóźnień informować otoczenie o ważnych zmianach, jakie u nas zaszły.
Trudno zatem nie docenić korzyści, jakie niesie każdej firmie obecność w Internecie – łatwość promowania swoich usług, szybkość komunikacji, możliwość natychmiastowej reakcji na potrzeby klientów, sprzedaż bez potrzeby opuszczania biura lub konieczności prowadzenia tradycyjnego sklepu, zmniejszenie liczby wyjść służbowych – to tylko nieliczne z wielu przykładów.
Wiele firm decyduje się również na częściowe przeniesienie się w „chmurę”, korzystając z coraz popularniejszych rozwiązań cloud computingu, czyli outsourcingu usług i procesów IT. Rozwiązanie to jest również źródłem oszczędności. W 2011 roku na zlecenie Komisji Europejskiej przeprowadzono badanie, z którego wynika, że firmy korzystające z rozwiązań cloud computingu odnotowały związane z tym średnie oszczędności rzędu 10-20 proc. kosztów wcześniej ponoszonych na IT, a przypadku 36 proc. przedsiębiorstw były to oszczędności w wysokości 20 proc. lub więcej. Warto podkreślić, że powyższe przykładowe korzyści są z reguły dużo większe właśnie w przypadku przedsiębiorstw małych i średnich, ponieważ łączą się ze sporą redukcją kosztów prowadzenia działalności.
Wirtualna kancelaria
Jedną z możliwości wpierających wydatnie redukcję kosztów, przy jednoczesnym uprawnieniu procesów, są rozwiązania typu virtual law office. Są to kancelarie prawne działające on-line, które świadczą i realizują usługi w sposób elektroniczny. Kancelarie takie od lat działają z powodzeniem, np. w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Zachodniej.
W Polsce dostępne są narzędzia dla prawników, dzięki którym możliwe jest zarówno uporządkowanie procesów i komunikacji wewnątrz kancelarii, jak również nawiązywanie i utrzymanie kontaktów z klientami za pośrednictwem Sieci. To rozwiązanie korzystne dla obu stron – ułatwia bowiem proces komunikacji i wymianę dokumentacji w postaci elektronicznej. Co ważne, przetwarzanie informacji i komunikacja odbywa się w bezpieczny sposób, gwarantujący pełne zachowanie poufności.
Zaletą takiego rozwiązania jest oczywiście redukcja kosztów. Nie ma bowiem potrzeby wynajmowania dużych i drogich powierzchni w prestiżowych lokalizacjach, obsługa wymaga mniejszej liczby zatrudnionych osób. Ponadto, dzięki otrzymanemu od kancelarii dostępowi do dedykowanego panelu klienta, wiele czynności (np. sprawdzenie postępów w sprawie) zlecający może wykonać sam. Kancelaria jest w stanie zaoferować lepszą jakość usług w niższej cenie.
Wiele firm decyduje się również na częściowe przeniesienie się w „chmurę”, korzystając z coraz popularniejszych rozwiązań cloud computingu, czyli outsourcingu usług i procesów IT. Rozwiązanie to jest również źródłem oszczędności. W 2011 roku na zlecenie Komisji Europejskiej przeprowadzono badanie, z którego wynika, że firmy korzystające z rozwiązań cloud computingu odnotowały związane z tym średnie oszczędności rzędu 10-20 proc. kosztów wcześniej ponoszonych na IT, a przypadku 36 proc. przedsiębiorstw były to oszczędności w wysokości 20 proc. lub więcej. Warto podkreślić, że powyższe przykładowe korzyści są z reguły dużo większe właśnie w przypadku przedsiębiorstw małych i średnich, ponieważ łączą się ze sporą redukcją kosztów prowadzenia działalności.
Wirtualna kancelaria
Jedną z możliwości wpierających wydatnie redukcję kosztów, przy jednoczesnym uprawnieniu procesów, są rozwiązania typu virtual law office. Są to kancelarie prawne działające on-line, które świadczą i realizują usługi w sposób elektroniczny. Kancelarie takie od lat działają z powodzeniem, np. w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Zachodniej.
W Polsce dostępne są narzędzia dla prawników, dzięki którym możliwe jest zarówno uporządkowanie procesów i komunikacji wewnątrz kancelarii, jak również nawiązywanie i utrzymanie kontaktów z klientami za pośrednictwem Sieci. To rozwiązanie korzystne dla obu stron – ułatwia bowiem proces komunikacji i wymianę dokumentacji w postaci elektronicznej. Co ważne, przetwarzanie informacji i komunikacja odbywa się w bezpieczny sposób, gwarantujący pełne zachowanie poufności.
Zaletą takiego rozwiązania jest oczywiście redukcja kosztów. Nie ma bowiem potrzeby wynajmowania dużych i drogich powierzchni w prestiżowych lokalizacjach, obsługa wymaga mniejszej liczby zatrudnionych osób. Ponadto, dzięki otrzymanemu od kancelarii dostępowi do dedykowanego panelu klienta, wiele czynności (np. sprawdzenie postępów w sprawie) zlecający może wykonać sam. Kancelaria jest w stanie zaoferować lepszą jakość usług w niższej cenie.