Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Tanie magazynowanie >>

Tanie magazynowanie

Raport transport, logistyka, spedycja: Operatorzy logistyczni

Każda firma zastanawia się w jaki sposób można skutecznie obniżyć koszty produkcji. Sposobów jest wiele, ale jednym z najpewniejszych jest współpraca z firmą logistyczną, dzięki której można uniknąć wielu kosztownych wydatków. Czym zatem zajmują się operatorzy logistyczni i na co może liczyć potencjalny klient? Jak wygląda sytuacja operatorów logistycznych?
Firmy logistyczne uzupełniają relacje pomiędzy dostawcą i odbiorcą w łańcuchu wymiany towarów. Same usługi logistyczne obejmują procesy związane z przemieszczaniem towarów od producenta poprzez dystrybutora do odbiorcy końcowego. – Wybór operatora logistycznego to decyzja strategiczna w firmie. Przy wyborze klient kieruje się zwykle uzyskanymi referencjami, wiarygodnością i doświadczeniem operatora, oferowaną jakością i kompleksowością usług, rozwiązaniami informatycznymi i ceną za usługi – stwierdza Robert Katafiasz, manager oddziału Kuehne+Nagel Poznań.

– Strony powinny ustalić szczegółowe warunki współpracy określające terminy przekazywania informacji, realizację etapów usług, osoby upoważnione do podejmowania decyzji i inne. Warto przy tym także dokładnie opisać procedurę reklamacyjną oraz realizację usług dodatkowych. Coraz częstszą praktyką, szczególnie w zakresie contract logistics, stają się ustalenia pewnej części przychodu dla operatora, jako premii za realizację usług z zadaną, mierzalną jakością – dodaje Katafiasz.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(50)2006


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: transport lotniczy | transport drogowy | transport | cargo

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum