
Wskaźniki świadomości marki
Ściągawka predsiębiorcy
Tożsamość rzeczywista to sposób, w jaki menedżerowie firmy widzą swoją markę, jej cechy, korzyści i wartości jakie reprezentuje. Tymczasem tożsamość pożądana to stan, który chcieliby oni osiągnąć. To ich plany, cele i aspiracje odnośnie marki. Natomiast wizerunek to obraz w umysłach nabywców. Przedsiębiorstwa dążą do wywołania ściśle określonych skojarzeń odnośnie marki (wizerunek pożądany), często jednak odbiegają one od przyjętych założeń. Klienci postrzegają wówczas ofertę odmiennie, niż zaplanowano (wizerunek rzeczywisty).

W celu poznania rzeczywistego wizerunku można przeprowadzić badania, które opierają się na zmodyfikowanych wskaźnikach świadomości marki.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 5(50)2006 ![]() Zobacz więcej na temat: marka |